wypożyczalnia i wynajem samochodów Warszawa
wypożyczalnia i wynajem samochodów Warszawa

Automat sprzęgłowy HYDRAK

Posted in Bez kategorii  by admin
Sierpień 21st, 2018

Automat sprzęgłowy HYDRAK składa się z części mechanicznej i hydraulicznej. Suche jednotarczowe sprzęgło cierne wyłączane jest samoczynnie przez podciśnieniowe urządzenie wyprzęgające, uruchamiane układem elektrycznym w okresie ujmowania w rękę dźwigni zmiany biegów. Sprzęgło hydrokinetyczne zapewnia płynne ruszanie samochodu z miejsca oraz pozwala na zatrzymanie się pojazdu bez wyłączania biegu. Wyklucza to możliwosć przypadkowego zgaśnięcia silnika. Zużycie okładzin ciernych sprzęgła jest minimalne, ponieważ pracuje ono z bardzo małym poślizgiem i tylko w okresie zmiany przekładni.
Dzięki poślizgowi sprzęgła hydrokinetycznego można na poziomej jezdni ruszać samochodem z miejsca na drugim lub nawet bezpośrednim biegu. W górach lub w przypadku konieczności osiągnięcia dużego przyspieszenia rusza się z miejsca na pierwszym biegu. Hamowanie silnikiem podczas zjeżdżania w dół po pochyłości Odbywa się podobnie, jak w przypadku klasycznego układu napędowego, bez sprzęgła hydrokinetycznego.
Jako główne elementy zespołu HYDRAK wyróżnić można: — sprzęgło hydrokinetyczne, wyposażone w sprzęgło jednokierunkowe, suche sprzęgło cierne, jednotarczowe oraz podciśnieniowy siłownik współpracujący z mechanicznym wyprzęgnikiem, służący do wyłączania sprzęgła ciernego w okresie zmiany biegów. [więcej w: pompy lakiernicze, żuraw warsztatowy, salon samochodów używanych poznań ]
Podczas przerzucania dźwigni zmiany biegów umieszczonej pod kołem kierownicy zwierają się styki włącznika, wskutek czego prąd dopływa do elektromagnesu, który otwiera zawór sterujący siłownik. Zawór ten jest połączony przewodami z rurą ssącą Silnika, z zasobnikiem podciśnienia oraz z cylindrem siłownika wyprzęgającego. Pod działaniem różnicy ciśnień (atmosferycznego panującego po jednej stronie i podciśnienia po drugiej) przepona wygina się i za pośrednictwem układu cięgiel oraz dźwigni włącza sprzęgło cierne. Omawiane przebiegi odbywają się bardzo szybko. Pompa i turbina sprzęgła hydrokinetycznego są połączone ze sobą za pomocą sprzęgła Jednokierunkowego, które uniemożliwia szybsze obracanie się turbiny niż pompy. Jeżeli samochód zaczyna napędzać Silnik sprzęgło jednokierunkowe łączy bezpośrednio wał sprzęgła ciernego z walem korbowym. Umożliwia to rozruch silnika przez holowanie samochodu oraz hamowanie silnikiem podczas zjeżdżania w dół (przez zwolnienie pedału przyspieszenia).
Prędkość włączania sprzęgła powinna być dostosowana do tego, czy ma miejsce przełączanie przekładni z niższej na wyższą, czy Odwrotnie. Po włączeniu niższej przekładni tarcza sprzęgła zaczyna obracać się prędzej niż wał korbowy silnika, czyli podczas gwałtownego włączania sprzęgła samochód zwalnia i daje sie odczuć szarpnięcie. Szarpniecie to można wyeliminować, jeśli po włączeniu niższej przekładni będzie się płynnie włączać sprzęgło i zwiększać otwarcie przepustnicy w celu podwyższenia prędkości biegu silnika do prędkości obrotowe tarczy sprzęgła.

Tagi: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: pompy lakiernicze salon samochodów używanych poznań żuraw warsztatowy