wypożyczalnia i wynajem samochodów Warszawa
wypożyczalnia i wynajem samochodów Warszawa

Bieg tylny

Posted in Bez kategorii  by admin
Lipiec 11th, 2018

Koła zębate wykonane są albo jako jedna całość z tulejami, wewnątrz których przesuwają się trzpienie, lub stanowią oddzielne elementy ułożyskowane na tulejach. Liczby rzymskie określają biegi, na których pracują oznaczone koła zębate oraz elektromagnesy.
Bieg tylny włącza oddzielny elektromagnes. Skrzynka wyposażona jest w mechanizm ryglujący, uniemożliwiający jednoczesne włączenie dwóch biegów, oraz w zatrzaski zapobiegające przypadkowemu rozłączaniu się przekładni podczas jazdy. Kierowca włącza biegi za pomocą dźwigni wybierającej, sterującej przełącznik umożliwiający lub odcinający zasilanie prądem poszczególnych elektromagnesów. Podczas jazdy kierowca wybiera bieg, lecz odpowiednie przekładnie są zazębiane ze sobą dopiero po wyłączeniu sprzęgła.
System CHRYSLER Semi-Automatic. Półautomatyczna skrzynka biegów — jeden z pierwszych hydro-mechanicznych zespołów napędowych, stosowany w różnych wykonaniach w samochodach CHRYSLER od roku 1941. Zespół składa się z przekładni hydrokinetycznej (lub sprzęgła hydrokinetycznego), zwykłego sprzęgła ciernego oraz czterostopniowej, synchronizowanej skrzynki biegów i hamulca postojowego.
Synchronizowana skrzynka biegów ma dwa zakresy pracy do jazdy w przód — każdy po dwa różne przełożenia. Przełączanie przełożeń w każdym z wspomnianych zakresów odbywa się samoczynnie, odpowiednio do zmian chwilowej szybkości jazdy lub wskutek zmian nacisku wywieranego na pedał przyspieszenia (bez wyłączania sprzęgła ciernego).
Do najbardziej rozpowszechnionych modeli półautomatycznych skrzynek biegów CHRYSLER Semi-Automatic należy;
— SIMPLIMATIC — ze sprzęgłem hydrokinetycznym i z podciśnieniowym siłownikiem do przełączania biegów,
— PRESTOMATIC ze sprzęgłem hydrokinetycznym i z hydraulicznym siłownikiem do przełączania biegow ; model stosowany w samochodach CHRYSLER,
— TIP-TOE SHIFT — ze sprzęgłem hydrokinetycznym i z hydraulicznym siłownikiem do przełączania biegów ; model stosowany w samochodach DE SOTO,
– YRO-MATIC — ze sprzęgłem hydrokinetycznym i z hydraulicznym siłownikiem do przełączania biegów; model stosowany w samochodach DODGE,
– HV-DRIVE — z przekładnią hydrokinetyczna o dwóch kierownicach, model stosowany w samochodach PLYMOUTH.
Wymienione modele półautomatycznych skrzynek biegów nie znajdują już zastosowania i w latach 1953 oraz 1954 zostały zastąpione przez automatyczne skrzynki. W zwykłych warunkach ruchu korzysta się jedynie z biegu bezpośredniego; przekładnię zwalniającą włącza się tylko w szczególnie ciężkich warunkach jazdy.co powoduje zahamowanie wału górnego skrzynki biegów za pomocą siłownika pomocniczego, Umożliwia to łatwe przełączanie z biegu niższego na wyższy lub odwrotnie. Przekładnia hydrokinetyczna o zakresie przełożeń 1,0 . .2,2 chłodzona jest powietrzem [więcej w: spreżyny talerzowe, maszyny pakujące poznań, maszyny pakujące ]

Tagi: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: bramki rozsuwane maszyny pakujące spreżyny talerzowe