wypożyczalnia i wynajem samochodów Warszawa
wypożyczalnia i wynajem samochodów Warszawa

Blok kół zębatych

Posted in Bez kategorii  by admin
Luty 19th, 2018

Blok kół zębatych jest zwykle ułożyskowany na nieruchomym wałku pośrednim albo za pomocą łożysk ślizgowych, albo luźnych igiełek łożyskowych lub złożeń igiełkowych, przy czym igiełki łożyskowe oraz złożenia igiełkowe stosuje się przeważnie w samochodach osobowych. Wzdłużne siły międzyzębne przejmowane są albo przez czołowe pierścienie oporowe, zabezpieczone przed obracaniem sie lub przez kulkowe złożenia wzdłużnej.
skrzynkach biegów dużych samochodów ciężarowych lub autobusów wirujący wał pośredni podpiera sie w dodatkowym łożysku tocznym.
Wirujący wał pośredni ustala się zarówno w kierunku wzdłużnym, jak i poprzecznym. Dość często w kierunku wzdłużnym ustala sie dwustronnie tylko jedno z łożysk, podczas gdy drugie łożysko (i ewentualnie trzecie) pozwala na swobodne przesunięcia poosiowe walu. Przeważnie jednostronnie ustala się jednak oba łożyska wirującego wału pośredniego, a w razie zastosowania trzech podpór — tylko łożyska skrajne.
Jeżeli obciążenie podpór wirującego wału pośredniego jest duże, często zamiast łożysk pojedynczych stosuje się zestawy z dwóch łożysk. W zestawie łożyska walcowego z kulkowym łożysko walcowe przenosi tylko obciążenia poprzeczne, a łożysko kulkowe — jedynie obciążenia wzdłuża ne. Natomiast zestaw łożysk stożkowych, tworzących skład zbieżny, przejmuje zarowno obciążenia poprzeczne jak i wzdłużne. [więcej w: wypożyczalnia samochodów Warszawa, wynajem samochodów, wypożyczalnia samochodów]
Ułożyskowanie wału głównego. Przedni koniec wału głównego ułożyskowany jest przeważnie w odpowiednim wgłębieniu walu sprzęgłowego, a niekiedy — w ściance działowej skrzynki biegów. Do ustalenia przedniego końca wału głównego w wydrążeniu wału sprzęgłowego stosuje się łożyska ślizgowe, luźne igiełki, łożyska igielkowe, Jeżeli obciążenie tylnego końca walu głównego jest duże, zamiast pojedynczego łożyska wbudowuje się zestaw dwóch łożysk, najczęściej łożyska walcowego i kulkowego lub dwóch łożysk stożkowych, a niekiedy — dwóch łożysk kulkowych. Znaczne zwiększenie nośności ruchowej podpory uzyskuje się przez zastosowanie zestawu łożyska walcowego z łożyskiem kulkowym o zwiększonym kącie działania i o dzielonym pierścieniu wewnętrznym.
Wydrążeniu wału sprzęgłowego za pomocą łożyska walcowego lub kulkowego. Natomiast przedni koniec wału głównego podparty w ściance działowej obudowy ustala się najcześciej w łożysku walcowym, zwykłym lub bez pierścienia wewnętrznego.
Tylny koniec walu głównego wspartego na dwóch łożyskach ustala się zwykle za pomocą jednorzędowego łożyska kulkowego lub łożyska walcowego. Zależnie od sposobu ustalenia łożyska w gnieździe stosuje się zwykle łożysko kulkowe lub walcowe, albo łożysko z rowkiem na pierścieniu zewnętrznym, a niekiedy jeszcze łożysko z kołnierzem na pierścieniu zewnętrznym.

Tagi: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: wynajem samochodów wypożyczalnia samochodów wypożyczalnia samochodów Warszawa