wypożyczalnia i wynajem samochodów Warszawa
wypożyczalnia i wynajem samochodów Warszawa

Budowa i działanie skrzynki biegów

Posted in Bez kategorii  by admin
Sierpień 19th, 2018

Automatyczna skrzynka biegów jest to udoskonalona skrzynka półautomatyczna, która wyposażono w układ sterujący z odpowiednim regulatorem wywołującym przełączenia przekładni w zależności od zmian chwilowego momentu obrotowego na wale korbowym silnika i szybkości jazdy.
Przekładnia bezstopniowa pozwala na korzystanie z każdego dowolnego przełożenia w zakresie roboczym przekładni, wyznaczonym przez jej przełożenie maksymalne i minimalne. W razie potrzeby, podczas przenoszenia napędu zmiana przełożenia odbywa się w sposób ciągły. Dzięki zastosowaniu odpowiedniego urządzenia sterującego lub specjalnej konstrukcji przekładni bezstopniowej, często najkorzystniejsze w danych warunkach ruchu przełożenie pomiędzy silnikiem a wałem napędowym ustawia się samoczynnie. Ze względu na konstrukcje rozróżnia sie bezstopniowe przekładnie mechaniczne, elektryczne i hydrauliczne. Bezstopniowe przekładnie mechaniczne i elektryczne znajdują dotychczas tylko ograniczone zastosowanie. Natomiast bezstopniowe przekładnie hydrauliczne, a zwłaszcza hydrokinetyczne, są bardzo rozpowszechnione, głównie w automatycznych skrzynkach biegów.
Stopniowa skrzynka biegów. Do najprostszych należy trzystopniowa skrzynka biegów o przesuwnych kolach zębatych, stosowana w różnych wykonaniach przeważnie w Samochodach osobowych. Skrzynka ma trzy wały zaopatrzone w koła zębate, a to: — wał napędzający (sprzęgłowy), związany za pomocą sprzęgła z wałem korbowym silnika, wał napędzany (główny), złączony za pomocą przegubu z wałem napędowym samochodu, wał pośredni, służący do przekazywania napędu z wału sprzęgłowego na wał główny na wszystkich biegach skrzynki z wyjątkiem bezpośredniego, kiedy to napęd jest przenoszony bezpośrednio z walu napędzającego na wał napędzany. Wal sprzęgłowy ma kolo zębate, wyfrezowane zwykle na jego odsadzeniu, które współpracuje stale z kołem zębatym osadzonym na wale pośrednim. Niekiedy koła zębate wału pośredniego wykonane są wraz Z nim jako jedna całość, tworząc tzw. blok kół zębatych. [podobne: jazda nissan gtr, leaseplan aukcje, sprawność przekładni ]
Często kola zębate są zamocowane na stale na wale pośrednim za pomocą wielowypustów lub klinów, a wał pośredni obraca się wraz z nimi w łożyskach tocznych, osadzonych w obudowie skrzynki. Wewnątrz kola zębatego wału sprzęgłowego znajduje się zwykle łożysko igiełkowe lub walcowe wału głównego. Drugi koniec walu głównego jest ustalony w łożysku tocznym, osadzonym w obudowie skrzynki. Na wielowypusty wału głównego nasadzone są przesuwnie koła zębate, które mogą być przemieszczane poosiowo.

Tagi: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: jazda nissan gtr leaseplan aukcje sprawność przekładni