wypożyczalnia i wynajem samochodów Warszawa
wypożyczalnia i wynajem samochodów Warszawa

Budowa i działanie sprzęgła hydrokinetycznego

Posted in Bez kategorii  by admin
Wrzesień 23rd, 2018

System LUKOMAT przypomina system SAXOMAT FLR. Sprzęgło odśrodkowe zapewnia płynne ruszanie samochodu. Zwolnienie dźwigni zmiany biegów powoduje przerwanie zasilania zaworu elektromagnetycznego, który pozwala na przenikanie powietrza do siłownika przez otwarty zawór powietrzny, co wywołuje szybkie włączanie się sprzęgła. Trwa to do chwili, w której trzonek zaczyna ustępować pod naciskiem sprężyny zaworu powietrznego, pozwalając na jego zamykanie Się.
Sprzęgło jednokierunkowe umożliwia uruchamianie silnika przez holowanie samochodu oraz unieruchomienie pojazdu na okres postoju przez włączenie biegu. [więcej w: pompy lakiernicze, żuraw warsztatowy, salon samochodów używanych poznań ]
Sprzęgło z przesuwnym elektromagnesem. Samoczynne wyłączenie sprzęgła ciernego na okres przełączania przekładni w skrzynce biegów zapewnia elektryczno-mechaniczny automat sprzęgłowy. Do zaciskania tarczy sprzęgła służy przesuwny elektromagnes.
System SIMCAMATIC przypomina system FERLEC, przy czym jedyną istotną różnicę stanowi wykonywanie przez elektromagnes ruchów poosiowych. Do obudowy sprzęgła, związanej z kołem zamachowym silnika, przymocowana jest kotwica pierścieniowego elektromagnesu.
Sprzęgło hydrokinetyczne składa się z dwóch wirników, przeważnie o przekroju zbliżonym do półkolistego lub półeliptycznego, zaopatrzonych w łopatki biegnące najczęściej promieniowo względem osi obrotu wirników sprzęgła. Wirniki sprzęgieł hydrokinetycznych stosowanych w samochodach sa zwykle symetryczne. Jeden z wirników sprzęgła hydrokinetycznego jest połączony z walem korbowym silnika i spełnia zadania pompy nadającej cieczy znajdującej sie w sprzęgle energie kinetyczną. Drugi wirnik sprzęgła hydrokinetycznego osadzony na wale sprzęgłowym służy jako turbina zamieniająca energię kinetyczną cieczy na pracę mechaniczną. Liczby łopatek obu wirników sa z reguły różne. Zapobiega to jednoczesnemu pokrywaniu się wszystkich przegród obu wirników, co powodowałoby zakłócenie w krążeniu cieczy i sprzyjałoby powstawaniu drgań,
Natomiast elektromagnes jest polaczony na stale z tarczą dociskową i wraz z nia może przesuwał sie poosiowo względem kola zamachowego. Zaciśnięcie tarczy sprzęgła uzyskuje się dzięki dążności elektromagnesu do zbliżenia sie do kotwicy. Elektromagnes jest zasilany prądem z prądnicy przez szczotki i pierścienie ślizgowe. Wymagany sposób włączania sprzęgła uzyskuje się dzięki zmuszaniu prądnicy do pracy albo ze wzbudzeniem obcym, albo ze wzbudzeniem własnym. Do przymusowego włączania sprzęgła — bez względu na ewentualne usterki w działaniu prądnicy służy przełącznik w desce rozdzielczej, który umożliwia zasilanie elektromagnesu sprzęgła wyłącznie z akumulatora. Pozwala to na uruchamianie silnika przez holowanie samochodu oraz na skuteczne hamowanie silnikiem rozpędzonego pojazdu, nawet w razie braku napięcia pomiędzy zaciskami prądnicy.

Tagi: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: pompy lakiernicze salon samochodów używanych poznań żuraw warsztatowy