wypożyczalnia i wynajem samochodów Warszawa
wypożyczalnia i wynajem samochodów Warszawa

Centralny układ hydrauliczny

Posted in Bez kategorii  by admin
Luty 24th, 2018

Centralny układ hydrauliczny składa się ze zbiornika oleju, pompy oleju, głównego akumulatora oraz zaworu rozdzielczego. Podczas zmiany biegów zawór rozdzielczy najpierw doprowadza olej pod ciśnieniem do siłownika wyprzęgnika, powodując wyłączenie sprzęgła, a następnie dopiero do układu powodującego przełączenie przekładni w skrzynce biegów. Specjalny regulator, napędzany przez wal korbowy, powoduje samoczynne wyłączenie sprzęgła w razie zwolnienia biegu silnika poniżej ustawionej odpowiednio szybkobieżności granicznej.
Szybkość wyłączania sprzęgła jest regulowana dzięki sprzężeniu pedału przyspieszenia z układem hydraulicznym. Im gwałtowniej wciska się pedał przyspieszenia, tym szybciej włącza się sprzęgło.
Sprzęgła z wyprzęgnikami podciśnieniowymi. Pełną automatyzację włączania i wyłączania zwykłego lub odśrodkowego sprzęgła ciernego uzyskuje się przez zastosowanie siłownika podciśnieniowego i odpowiedniego układu sterującego. Wyprzęgniki podciśnieniowe stanowią najliczniejszą grupę spośród wszystkich wyprzęgników stosowanych w samochodach. [hasła pokrewne: wypożyczalnia samochodów Warszawa, wynajem samochodów, wypożyczalnia samochodów ]
System MOTOMATIC wyróżnia się zastosowaniem siłownika podciśnieniowego współpracującego ze zwykłym mechanizmem wyprzęgającym sprzęgła ciernego. Siłownik podciśnieniowy zaczyna przekręcać pedał sprzęgła po połączeniu cylindra roboczego z rurą ssącą pracującego silnika. Wówczas bowiem wewnątrz cylindra roboczego powstaje podobne podciśnienie jak w rurze ssącej i pod wpływem różnicy ciśnień tłok przesuwa się, obracając za pomocą łańcucha pedał sprzęgła, który z kolei za pośrednictwem mechanizmu wyprzęgającego wyłącza sprzęgło.
Zawór sterujący urządzenia uruchamiającego sprzężony jest z pedałem przyspieszenia oraz przyciskiem w desce rozdzielczej. Podczas zwalniania pedału przyspieszenia, kiedy przepustnica w gaźniku prawie całkowicie się przymyka, zawór sterujący łączy wnętrze cylindra roboczego z rurą ssącą silnika. Różnica ciśnień, panujących wówczas po obu stronach tłoka, dochodzi do około 0,6 kG/cm2, co wystarcza do szybkiego wyłączenia sprzęgła. Po naciśnięciu na pedał przyspieszenia zawór sterujący łączy natychmiast wnętrze cylindra siłownika z atmosferą. Wobec zaniku różnicy ciśnień działającej dotychczas na tłok, od tej chwili cofa się on pod naciskiem rozprężającej się sprężyny powrotnej umożliwiając włączenie się sprzęgła wskutek rozprężania się sprężyn dociskowych.
Sprzęgło włącza sie płynnie tylko wówczas, kiedy tarcza sprzęgła jest zaciskana stosunkowo powoli. Wymagane w tym okresie zwolnienie prędkości cofania sie tłoka zapewnia nastawny drążek sterujący, pozwalający na zwiększanie lub zmniejszanie długości drogi przebywanej przez tłok dość szybko, nim jeszcze rozpocznie się zaciskanie tarczy sprzęgła. Prędkość zwolnionego ruchu tłoka (w okresie zaciskania tarczy sprzęgła) ustawia się za pomocą śruby regulacyjnej.
Przycisk w desce rozdzielczej służy do unieruchamiania urządzenia podciśnieniowego przez blokowanie zaworu sterującego w okresach czasu, kiedy kierowca woli włączać i wyłączać sprzęgło przy użyciu pedał

Tagi: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: wynajem samochodów wypożyczalnia samochodów wypożyczalnia samochodów Warszawa