wypożyczalnia i wynajem samochodów Warszawa
wypożyczalnia i wynajem samochodów Warszawa

Dwupedałowe prowadzenie samochodu

Posted in Bez kategorii  by admin
Sierpień 22nd, 2018

Dążenia konstruktorów do uproszczenia prowadzenia samochodów idą w kierunku ograniczenia czynności związanych ze sterowaniem mechanizmów obsługiwanych podczas jazdy. Jeżeli samochód jest wyposażony w zwykły układ napędowy, kierowca posługuje sie trzema pedałami — przyspieszenia, hamulca i sprzęgła.
Poważnym uproszczeniem czynności kierowcy jest przejście na „dwupedałowe” prowadzenie samochodu, czyli wyeliminowanie pedału sprzęgła i zastosowanie urządzenia samoczynnie włączającego i wyłączającego sprzęgło.
Zastosowanie sprzęgła odśrodkowego pozwala na wyeliminowanie lub ograniczenie czynności związanych z włączaniem i wyłączaniem sprzęgła. Również i zainstalowanie sprzęgła elektromagnetycznego czyni zwykle zbędnym pedał Sprzęgła.
Ogólnie biorąc realizacja „dwupedałowego” prowadzenia samochodu jest możliwa nawet w razie pozostawienia zwykłego sprzęgła ciernego, jeżeli pojazd wyposaży się w odpowiednie urządzenie wyprzęgające, sterowane przez dźwignie zmiany biegów lub pedał przyspieszenia.
Sprzęgła odśrodkowe o wyprzęgnikach elektromagnetycznych. Pełną automatyzację włączania i wyłączania sprzęgła uzyskuje się przez wyposażenie sprzęgła odśrodkowego w dodatkowe sprzęgło elektromagnetyczne lub wyprzęgnik elektromagnetyczny.
System GRAVINA. Zwykłe sprzęgło odśrodkowe jest wyposażone w wyprzęgnik elektromagnetyczny, slużący tylko do wyłączania sprzęgła podczas szybkiego biegu silnika. Sprężyny dociskające za pośrednictwem tarczy dociskowej przyciskają tarczę sprzęgła do kola zamachowego. Tarcza odwodząca, na której wspierają się sprężyny dociskowe, pod działaniem sil odśrodkowych ciężarków, może przemieszczać się w kierunku osiowym. Ciężarki umocowane obrotowo w jarzmie naciskają na tarcze krzywkową.
Jarzmo jest oparte na wielowypuście tulei sprzęgła pomocniczego i ustalone na łożysku tocznym, osadzonym w obudowie sprzęgła. Pomocnicze sprzęgło składa się z tarczy nasadzonej na tuleje z wielowypustem. Tarczę z okładziną dociskają do obudowy sprzęgła sprężyny śrubowe dzięki czemu w okresie włączenia sprzęgła pomocniczego jego tarcza obraca się wraz z kołem zamachowym. Do wylączania pomocniczego sprzęgła na okres zmiany biegów służy elektromagnes. [przypisy: wypowiedzenie polisy oc proama Warszawa, hurtownia tapicerska, wypowiedzenie polisy oc proama ]
Tarcza sprzęgła głównego jest połączona z walem wejściowym skrzynki przekładniowej za pomocą sprzęgła bębnowego. Tarcza sprzęgła głównego jest przynitowana o pierścienia zaopatrzonego w krzywki. Piasta z wewnętrznym wielowypustem stanowi całość z bębnem, na którym jest nasadzony wieniec. wewnątrz bębna znajdują sie trzy szczęki z okładzinami ciernymi, rozpierane przez sprężyny.

Tagi: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: hurtownia tapicerska land rover warszawa wypowiedzenie polisy oc proama