wypożyczalnia i wynajem samochodów Warszawa
wypożyczalnia i wynajem samochodów Warszawa

Prędkość kątowa pompy

Posted in Bez kategorii  by admin
Wrzesień 15th, 2018

Jeżeli wskutek zwiększającego się obciążenia zewnętrznego prędkość kątowa turbiny maleje, a prędkość kątowa pompy nie ulega zmianie (op = const), to zmniejsza się również prędkość unoszenia cieczy na wejściu na łopatki turbiny (u It < tlił). Pociąga to za sobą zmniejszenie prędkości względnej cieczy z na Vit, a wiec i spotęgowanie naporu cieczy na łopatki turbiny, czyli ciecz wówczas wymusza oddawanie przez turbinę odpowiednio zwiększonego momentu obrotowego, Jeżeli prędkość kątowa pompy jest stała, w miarę spadku prędkości kątowej turbiny tot, zwiększa się moment obrotowy na wale turbiny osiągając maksimum przy C), czyli kiedy turbina trwa w bezruchu. Wskutek zmniejszania się prędkości kątowej Ot maleje również i prędkość unoszenia cieczy wypływającej spomiędzy łopatek turbiny z uet na uat, co wobec stałej prędkości powoduje zmniejszenie się prędkości bezwzględnej cieczy z na v;t, z jednoczesną zmianą kierunku wektora prędkości cieczy, W takiej sytuacji ciecz napływająca na łopatki kierownicy uderza o nie pod kątem p, który wzrasta w miarę zmniejszania się prędkości obrotowej turbiny i osiąga maksimum, kiedy turbina przestaje się obracać (nt = O — patrz punkt A). [przypisy: auto skup katowice, auto centrum poznań, nissan qashqai cennik pdf ] Jak wynika z powyższych rozważań, pracę przekładni hydrokinetycznej charakteryzuje zależność: Mp—Mt+ lub Spadek obciążenia powoduje wzrost prędkości obrotowej turbiny w stosunku do prędkości Obrotowej odpowiadającej najwyższej sprawności przekładni. Wówczas prędkość unoszenia cieczy na wyjściu z łopatek turbiny wzrasta do u”2t > u2t, a wektor prędkości bezwzględnej cieczy wypływającej spomiędzy łopatek turbiny zmienia kierunek z vet na
Obecnie ciecz uderza o łopatki kierownicy pod pewnym kątem, wskutek czego zmniejsza się sprawność przekładni hydrokinetycznej. Jeżeli wektor predkości bezwzględnej cieczy vet jest zgodny z pochyleniem łopatek kierownicy na wyjściu (prędkość cieczy na wejściu i wyjściu z łopatek kierownicy ma taki sam kierunek), moment reakcyjny zanika, a równanie przekładni przyjmuje postać: MP — Mt — O.
Jak wynika z przebiegu krzywej momentu turbiny, dalszy wzrost prędkości obrotowej turbiny spowoduje odchylanie się wektora prędkości bezwzględnej v”2t od (kierunek stycznej do łopatki na wyjściu), czyli powstanie ujemnego momentu reakcyjnego (— Mil), zmniejszającego moment turbiny. Równanie momentów przyjmie wówczas postać:

Tagi: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: auto centrum poznań auto skup katowice nissan qashqai cennik pdf