Sprawność przekładni hydrokinetycznej jest to stosunek mocy oddawanej przez turbinę do mocy pobieranej przez pompę. Poślizg przekładni hydrokinetycznej lub dokładniej poślizg turbiny względem pompy jest to stosunek chwilowej różnicy prędkości obrotowych pompy i turbiny (np — nt) do chwilowej prędkości obrotowej pompy (np), czyli s = (np — nt)/np. Podczas przekazywania napędu przekładnia hydrokinetyczna pracuje ...
Wymagana charakterystykę działania samochodowego sprzęgła hydrokinetycznego, czyli wysoką w okresie pracy silnika, ze znamionową prędkością biegu oraz możliwie mały moment obrotowy pompy w razie bezruchu turbiny uzyskuje się, korzystając z następujących środków konstrukcyjnych:
— zastosowanie wirników bez wewnętrznych pierścieni prowadzących; w okresie bezruchu turbiny ciecz opływa ścianki wirników;
- wew...
Dążenia konstruktorów do uproszczenia prowadzenia samochodów idą w kierunku ograniczenia czynności związanych ze sterowaniem mechanizmów obsługiwanych podczas jazdy. Jeżeli samochód jest wyposażony w zwykły układ napędowy, kierowca posługuje sie trzema pedałami — przyspieszenia, hamulca i sprzęgła.
Poważnym uproszczeniem czynności kierowcy jest przejście na „dwupedałowe” prowadzenie samochodu, czyli wye...