Międzyosiowe mechanizmy różnicowe

Samoczynna skrzynka rozdzielcza samochodu ciężarowego MERCEDES-BENZ model 322 lub 327 wyróżnia się zastosowaniem dwóch sprzęgieł jednokierunkowych, z których jedno samoczynnie włącza i wyłącza napęd przedni w czasie ruchu samochodu do przodu (V), a drugie — podczas jazdy w tył (R). Aby w zwykłych warunkach ruchu (w okresie prawidłowej przyczepności tylnych kół do podłoża) skrzynka rozdzielcza przekazywała napęd jedynie na tylne kola, stosuje sie w przednim moście napędowym przekładnię główną o przełożeniu 0 2% większym niż przełożenie głównej przekładni tylnego mostu na...

Urządzenia do włączania przekładni

Podkreślić należy, że zarówno amerykańskie, jak i europejskie samochody sportowe lub wyczynowe wyposaża sie niemal zawsze w skrzynki biegów z przekładniami zębatymi o osiach stałych. Tego rodzaju zespoły są bowiem stosunkowo najlżejsze, przekazują napęd z największą sprawnością i zapewniają stałe połączenie silnika z kolami pędnymi. Włączanie przekładni w skrzynkach biegów z kolami zębatymi o stałych osiach obrotu odbywa sie przez: przesuwanie, czyli łączenie dwóch kół zębatych przez zazębianie ich zębów roboczych, — sprzęganie, czyli łączenie z walem obrotowo osad...

Budowa i działanie przekładni planetarnych

Skrzynki biegów współczesnych samochodów ciężarowych i autobusów mają przeważnie synchronizowane biegi najczęściej używane do jazdy w przód. Np. w skrzynce biegów samochodu ZUBR zastosowano synchronizatory blokujące do przełączania biegów II, III, IV oraz V. Częściowo synchronizowane skrzynki biegów szeroko rozpowszechniły się zwłaszcza w amerykańskich samochodach ciężarowych, przy czym z zasady synchronizowane są wszystkie biegi do jazdy w przód z wyjątkiem biegu pierwszego. Obok synchronizatorów zapadkowych oraz synchronizatorów blokujących, w skrzynkach biegów samochodów ci...

Neurobiologiczne postępy w modelu uzależnienia od choroby mózgu ad

Trzy kliny założone we wręby wykonane na zewnętrznej ściance piasty synchronizatora wiążą jego przesuwkę z pierścieniami stożkowymi. Kliny te wchodzą w wycięcia na powierzchniach czołowych pierścieni stożkowych z luzami nieco większymi niż połowa podziałki zębów. Pierścienie piasty koła zębatego u sprzęgłowego. Dzięki oporom tarcia pierścień zabezpieczajacy przekręca się wtedy wraz ze stożkową powierzchnią piasty koła zębatego w ślad za wałem sprzęgłowym aż do zaniku obwodowych luzów między klinami i ściankami ich wycięć. Zewnetrzne końce zebów sprzęgła i pier...

Najnowsze zdjęcia w galerii exspres-przewozosob:

220#proama wypowiedzenie , #prędkość kątowa , #nissan qashqai cennik pdf , #olx ursus c 330 , #otomoto samochody osobowe , #sekula otomoto , #proama warszawa , #kody błędów obd2 , #wypowiedzenie proama , #jazda nissan gtr ,