fotel golf 2

Sprzęgła elektromagnetyczne

Ze względu na zasadę dzialania wśród sprzęgieł elektromagnetycznych rozróżnia się dwie zasadnicze odmiany : sprzęgła z tarczami zaciskanymi, dociskanymi wskutek oddziaływania pola magnetycznego, dzięki któremu nastepuje zaciśniecie tarczy sprzęgła, — sprzęgła proszkowe; do przenoszenia napędu wykorzystuje się zjawisko tężenia i zestalania się ciekłej pasty ferrytycznej (mieszanin oleju i sproszkowanego żelaza) lub pyłu metalowego pod wpływem pola magnetycznego, które wytwarza elektromagnes. Pole magnetyczne sprzęgła elektromagnetycznego najczęściej powstaje lub zanika zależnie...

Więcej »

Typowe sprzęgła jednokierunkowe

Dość szeroko stosuje się sprzęgła jednokierunkowe w układach napędowych małych samochodów osobowych, wyposażonych w silniki dwusuwowe. Tego rodzaju silniki cechuje bowiem duże zużycie paliwa podczas pracy bez obciążenia oraz nieregularność biegu w zakresie niewielkich prędkości obrotowych wału korbowego. Wbudowanie sprzęgła jednokierunkowego w układ napędowy zapewnia samoczynne odłączanie pracującego silnika od układu napędowego samochodu, jeżeli tylko rozpędzony pojazd zaczyna napędzać swój silnik. Dzięki temu każde zwolnienie pedału przyspieszenia (przymknięcie przepustnicy ...

Więcej »

Sprawność przekładni hydrokinetycznej

Sprawność przekładni hydrokinetycznej jest to stosunek mocy oddawanej przez turbinę do mocy pobieranej przez pompę. Poślizg przekładni hydrokinetycznej lub dokładniej poślizg turbiny względem pompy jest to stosunek chwilowej różnicy prędkości obrotowych pompy i turbiny (np — nt) do chwilowej prędkości obrotowej pompy (np), czyli s = (np — nt)/np. Podczas przekazywania napędu przekładnia hydrokinetyczna pracuje zawsze z mniejszym lub większym poślizgiem, ponieważ ze względu na hydrauliczne straty mocy prędkość obrotowa turbiny nigdy nie zrównywuje się z prędkością obrotową pompy (...

Więcej »

pck 2 rzeszów ad 6

Stożkowy, niesymetryczny międzyosiowy mechanizm różnicowy rozdziela moment obrotowy w stałym stosunku wynikającym z wymiarów konstrukcyjnych zewnętrznej przekładni mechanizmu różnicowego. Przełożenie niesymetrycznego stożkowego mechanizmu różnicowego jest więc określone dwoma niezależnymi wielkościami, kątami, które odpowiednio do założeń konstrukcyjnych mogą być dowolnie obierane. Przełożenie to może być większe lub mniejsze od jedności. Jeżeli przełożenie równe jest jedności, to otrzymuje się zwykły symetryczny mechanizm różnicowy, w którym połowa momentu obrotowego si...

Więcej »
http://www.mmacore.pl 751#tomione , #castrol dobór oleju , #samochód hybrydowy co to , #jeep wj grand cherokee , #wypowiedzenie umowy oc pdf , #lpg skrót , #type r honda accord , #rejestracja etm , #auchan radom gazetka , #lra rejestracja ,