francuski samochód sportowy

Mechanizmy przełączania biegów

Sterowanie stopniowej skrzynki biegów, tj. włączanie i wylączanie poszczególnych biegów, polega najczęściej na zazębianiu lub wyzębianiu par kół zębatych za pomocą ręcznej dźwigni, tzw. dźwigni zmiany biegów. Ogólnie rozróżnia się sterowanie bezpośrednie oraz odległościowe. Do sterowania bezpośredniego służy dźwignia zmiany biegów, wbudowana w pokrywie skrzynki biegów (țj. z reguły wystająca z podłogi nadwozia) i przesuwająca wprost elementy mechanizmu przełączania przekładni. Natomiast w razie sterowania odległościowego dźwignia z...

Więcej »

Układy napędowe z planetarnymi skrzynkami biegów

Układy napędowe z planetarnymi skrzynkami biegów często wyposaża się w sprzęgła hydrokinetyczne, aby zapewnić płynne ruszanie pojazdu z miejsca oraz zmniejszyć zużycie części zespołów napędowych. Obecnie przekładnie planetarne najczęściej stosuje się jako człony półautomatycznych i automatycznych skrzynek biegów. W zespolach takich spotyka się najrozmaitsze układy kinetyczne, co najczęściej wynika z dążenia do obejścia ograniczeń patentowych. Włączenie przekładni przyspieszającej zapewnia znacznie szybszy ruch samochodu niż podczas korzystania z...

Więcej »

Sprzęgła hydrokinetyczne

Łopatki pompy zaopatrzone są w niewielkie skośne ścięcia. Liczba łopatek pompy wynosi 48, zaś t ubiny 44, a luz miedzy pompą i turbiną — 4 mm. Ciecz wypełnia sprzęgło w 85%. Sprzęgła hydrokinetyczne, stosowane w samochodach CHRYSLER, poddawano z biegiem lat rozmaitym modyfikacjom. Charakterystyczną cechą sprzęgieł hydrokinetycznych CHRYSLER jest stosowanie bardzo lekkich wirników spawanych z tłoczonych blach oraz dodatkowych zbiorników. Dawniej zaopatrywano turbiny w pierścień wewnętrzny. Liczba łopatek pompy wynosiła 32, a turbiny 30. Sprzęg...

Więcej »

Odluszczamy teraz waska skrobaczka warge górna od kosci

Wał główny ułożyskowany na trzech podporach osadza sie najczęściej w łożyskach kulkowych lub walcowych, rzadziej w łożyskach stożkowych. Wał taki ustala się poosiowo albo w łożysku tylnym, albo w łożysku pośrednim. Ułożyskowanie kół zębatych. Swobodne koła zębate walu głównego, zazębiające się z kolami zębatymi wału pośredniego, są zwykle ułożyskowane bezpośrednio na wale głównym. Jedynie w razie bardzo dużego obciążenia przekładni swobodne kola zębate łożyskuje się w ściankach działowych obudowy skrzynki biegów. Do łożyskowania k...

Więcej »
http://www.ten-ortodonta.org.pl 751#castrol dobór oleju , #samochód hybrydowy co to , #jeep wj grand cherokee , #wypowiedzenie umowy oc pdf , #lpg skrót , #type r honda accord , #rejestracja etm , #auchan radom gazetka , #lra rejestracja , #cena paliwa on ,