W ścianach kanału wykonuje się wnęki (tzw. kieszenie) umożliwiające składanie tam drobnych części i narzędzi oraz umieszcza się punkty świetlne (napięcie 24 V) zapewniające możliwie bezcieniowe oświetlenie podwozia pojazdu ustawionego nad kanałem. Obrzeże kanału, przeważnie wzmocnione stalowymi kształtownikami i zaopatrzone w gniazda na deski do nakrycia kanału, jest często nieco podwyższone (wysokość około 60. . .80 mm) i połączone z „wysepka kierująca” na wjeździe, która ułatwia prawidłowe ustawianie samochodu. Dno kanału jest z reguły...
Automat sprzęgłowy HYDRAK składa się z części mechanicznej i hydraulicznej. Suche jednotarczowe sprzęgło cierne wyłączane jest samoczynnie przez podciśnieniowe urządzenie wyprzęgające, uruchamiane układem elektrycznym w okresie ujmowania w rękę dźwigni zmiany biegów. Sprzęgło hydrokinetyczne zapewnia płynne ruszanie samochodu z miejsca oraz pozwala na zatrzymanie się pojazdu bez wyłączania biegu. Wyklucza to możliwosć przypadkowego zgaśnięcia silnika. Zużycie okładzin ciernych sprzęgła jest minimalne, ponieważ pracuje ono z bardzo małym poślizgiem i ty...
Zasada działania sprzęgła kłowego na wale głównym, zapewnia przekazywanie napędu z walu pośredniego na wał główny (drugi bieg). Bezpośrednie sprzęgnięcie walu sprzęgłowego z wałem głównym (trzeci bieg bezpośredni) uzyskuje się przez zazębienie wewnętrznego bocznego wieńca sprzęgła kłowego z zewnętrznym bocznym wieńcem kola zębatego na wale sprzęgłowym.
Wprawdzie zastosowanie sprzegieł kłowych zapewnia łatwiejsze włączanie biegów niż w przypadku zazębiania kół przesuwnych, lecz przy dużych różnicach prędkości obwodowych nie uzyskuje się pł...