komis sanok

Centralny układ hydrauliczny

Centralny układ hydrauliczny składa się ze zbiornika oleju, pompy oleju, głównego akumulatora oraz zaworu rozdzielczego. Podczas zmiany biegów zawór rozdzielczy najpierw doprowadza olej pod ciśnieniem do siłownika wyprzęgnika, powodując wyłączenie sprzęgła, a następnie dopiero do układu powodującego przełączenie przekładni w skrzynce biegów. Specjalny regulator, napędzany przez wal korbowy, powoduje samoczynne wyłączenie sprzęgła w razie zwolnienia biegu silnika poniżej ustawionej odpowiednio szybkobieżności granicznej. Szybkość wyłączania sprzęgła jest regulowana dzięki sprzę...

Więcej »

Blok kół zębatych

Blok kół zębatych jest zwykle ułożyskowany na nieruchomym wałku pośrednim albo za pomocą łożysk ślizgowych, albo luźnych igiełek łożyskowych lub złożeń igiełkowych, przy czym igiełki łożyskowe oraz złożenia igiełkowe stosuje się przeważnie w samochodach osobowych. Wzdłużne siły międzyzębne przejmowane są albo przez czołowe pierścienie oporowe, zabezpieczone przed obracaniem sie lub przez kulkowe złożenia wzdłużnej. skrzynkach biegów dużych samochodów ciężarowych lub autobusów wirujący wał pośredni podpiera sie w dodatkowym łożysku tocznym. Wirujący wał pośredni...

Więcej »

Dodatkowe mechanizmy napędowe

Wspólna ich cecha jest zastosowanie tylu prostych przekładni planetarnych, ile biegów w przód ma skrzynka biegów. Jeden z układów planetarnych zapewnia bieg tylny, a bieg bezpośredni uzyskuje się przez zablokowanie wszystkich pozostałych układów planetarnych. Planetarne Skrzynki biegów WILSON wyposaża się przeważnie w półautomatyczne preselekcyjne mechanizmy sterujące, rzadziej w automatyczne układy sterujące. Sterowanie preselekcyjne systemu WILSON. Wzdłuż skrzynki biegów jest osadzony wałek sterujący zaopatrzony w płaskie, jednostronne ścięcia (po jednym dla każdego biegu) rozmiesz...

Więcej »

Przewód z zaworem odpowietrzajacym cylinder

Samoczynna skrzynka rozdzielcza samochodu ciężarowego MERCEDES-BENZ model 322 lub 327 wyróżnia się zastosowaniem dwóch sprzęgieł jednokierunkowych, z których jedno samoczynnie włącza i wyłącza napęd przedni w czasie ruchu samochodu do przodu (V), a drugie — podczas jazdy w tył (R). Aby w zwykłych warunkach ruchu (w okresie prawidłowej przyczepności tylnych kół do podłoża) skrzynka rozdzielcza przekazywała napęd jedynie na tylne kola, stosuje sie w przednim moście napędowym przekładnię główną o przełożeniu 0 2% większym niż przełożenie głównej przekładni tylnego mostu napęd...

Więcej »
http://www.orto-dentica.com.pl 751#samochód hybrydowy co to , #jeep wj grand cherokee , #wypowiedzenie umowy oc pdf , #lpg skrót , #type r honda accord , #rejestracja etm , #auchan radom gazetka , #lra rejestracja , #cena paliwa on , #lotos stacja ,