olej do paliwa

Samoczynna przekładnia przyspieszająca

Samoczynna przekładnia przyspieszająca jest wyposażona w półautomatyczny lub automatyczny układ sterujący, który w określonych sytuacjach powoduje samoczynne przełączenia z przełożenia bezpośredniego na przełożenie przyspieszające oraz odwrotnie. Najczęściej samoczynne przełączenia przekładni przyspieszających są następstwem z góry przewidzianych zmian szybkości jazdy oraz chwilowego obciążenia silnika. Układy sterowania samoczynnych przekładni przyspieszających są z reguły wyposażone w siłowniki elektromagnetyczne lub hydrauliczne, uruchamiane przez układy elek...

Więcej »

Sprawność przekładni hydrokinetycznej

Sprawność przekładni hydrokinetycznej jest to stosunek mocy oddawanej przez turbinę do mocy pobieranej przez pompę. Poślizg przekładni hydrokinetycznej lub dokładniej poślizg turbiny względem pompy jest to stosunek chwilowej różnicy prędkości obrotowych pompy i turbiny (np — nt) do chwilowej prędkości obrotowej pompy (np), czyli s = (np — nt)/np. Podczas przekazywania napędu przekładnia hydrokinetyczna pracuje zawsze z mniejszym lub większym poślizgiem, ponieważ ze względu na hydrauliczne straty mocy prędkość obrotowa turbiny nigdy nie zrównywuje się z prędkością ob...

Więcej »

Układ TRILOK

Ze zwiększaniem się prędkości obrotowej turbiny, lub inaczej ze zmniejszaniem się poślizgu turbiny względem pompy, moment obrotowy odbierany na wale napędzanym (Mt) stopniowo maleje, aż do zrównania się z momentem oddawanym przez przekladnię hydrokinetyczną (Mp). Punkt charakterystyki przekładni hydrokinetycznej, w którym osiąga się równość momentów Mt — Mn, nazywa się „punktem sprzęgnięcia”. Przekładnia pracuje wówczas jako sprzęgło hydrokinetyczne, czyli podczas przekazywania napędu nie zmienia momentu obrotowego. Wskutek dalszego zwiększania się prędkości ob...

Więcej »

Jak dokonać wyboru samochodu?

Koła zębate wykonane są albo jako jedna całość z tulejami, wewnątrz których przesuwają się trzpienie, lub stanowią oddzielne elementy ułożyskowane na tulejach. Liczby rzymskie określają biegi, na których pracują oznaczone koła zębate oraz elektromagnesy. Bieg tylny włącza oddzielny elektromagnes. Skrzynka wyposażona jest w mechanizm ryglujący, uniemożliwiający jednoczesne włączenie dwóch biegów, oraz w zatrzaski zapobiegające przypadkowemu rozłączaniu się przekładni podczas jazdy. Kierowca włącza biegi za pomocą dźwigni wybierającej, sterującej przełącznik ...

Więcej »
http://www.gabinetginekologa.com.pl 751# , #tomione , #castrol dobór oleju , #samochód hybrydowy co to , #jeep wj grand cherokee , #wypowiedzenie umowy oc pdf , #lpg skrót , #type r honda accord , #rejestracja etm , #auchan radom gazetka ,