wyposażenie apteczki samochodowej

Sprawność przekładni hydrokinetycznej

Sprawność przekładni hydrokinetycznej jest to stosunek mocy oddawanej przez turbinę do mocy pobieranej przez pompę. Poślizg przekładni hydrokinetycznej lub dokładniej poślizg turbiny względem pompy jest to stosunek chwilowej różnicy prędkości obrotowych pompy i turbiny (np — nt) do chwilowej prędkości obrotowej pompy (np), czyli s = (np — nt)/np. Podczas przekazywania napędu przekładnia hydrokinetyczna pracuje zawsze z mniejszym lub większym poślizgiem, ponieważ ze względu na hydrauliczne straty mocy prędkość obrotowa turbiny nigdy nie zrównywuje się z prędkością obrotową pompy (na...

Więcej »

Ustalenie położenia włączenia przesuwki

Ustalenie położenia włączenia przesuwki dzięki zaskoczeniu jej występów we wgłębienia zewnętrznej wypukłości pierścienia synchronizującego jest niezawodne, co uwalnia od konieczności stosowania dodatkowego zabezpieczenia przed wyłączaniem się, włączonej przekładni. Zabezpiecza to przed zakleszczeniem się pierścienia synchronizującego w przesuwce. [więcej w: wypowiedzenie polisy oc proama Warszawa, pinki otomoto, wypowiedzenie polisy oc proama ] Sprzęgło klinowe rygluje swobodne koło zębate względem wału dzięki przymusowemu wprowadzaniu odpowiednich elementów klinujących — z regu...

Więcej »

Sprężyna wyrównawcza

Jeżeli sprzęgło jest włączone, zwolniony pedał wskutek oddziaływania sprężyny powrotnej opiera się o zderzak nastawny, a pomiędzy rolką i stopką istnieje luz. W takiej sytuacji dolna kulka zaworu podwójnego spoczywa na Swym gnieździe i odcina dopływ sprężonego powietrza do roboczego cylindra siłownika. Ponieważ jednocześnie górna kulka zaworu podwójnego znajduje sie w pewnej odległości od swego gniazda wnętrze cylindra roboczego siłownika jest połączone z atmosferą. Podczas wyłączania sprzęgła, pod naciskiem stopy kierowcy pedał przekręca się i za pośrednictwem rolki oraz stopk...

Więcej »

Klasyfikacja silników turbospalinowych

Trzy kliny założone we wręby wykonane na zewnętrznej ściance piasty synchronizatora wiążą jego przesuwkę z pierścieniami stożkowymi. Kliny te wchodzą w wycięcia na powierzchniach czołowych pierścieni stożkowych z luzami nieco większymi niż połowa podziałki zębów. Pierścienie piasty koła zębatego u sprzęgłowego. Dzięki oporom tarcia pierścień zabezpieczajacy przekręca się wtedy wraz ze stożkową powierzchnią piasty koła zębatego w ślad za wałem sprzęgłowym aż do zaniku obwodowych luzów między klinami i ściankami ich wycięć. Zewnetrzne końce zebów sprzęgła i pierścien...

Więcej »
http://www.eveonlinepolska.pl 751# , #tomione , #castrol dobór oleju , #samochód hybrydowy co to , #jeep wj grand cherokee , #wypowiedzenie umowy oc pdf , #lpg skrót , #type r honda accord , #rejestracja etm , #auchan radom gazetka ,