Sposób odchylania strug cieczy przez łopatki kierownicy zależy od prędkości obrotowej turbiny. Jeżeli prędkość obrotowa turbiny jest mała, ciecz uderza o łopatki pod niekorzystnym kątem z, co powoduje znaczne straty mocy. Wobec silnego naporu cieczy na łopatki kierownicy reakcyjne oddziaływanie kierownicy jest znaczne i następuje wówczas znaczne odchylanie cieczy w kierunku padającego strumienia. Literą B oznaczono kierunek napływu cieczy styczny do początkowego elementu łopatki, osiągany przy umiarkowanej prędkości obrotowej turbiny. Straty ...
PÅ‚ynne włączenie sprzÄ™gÅ‚a podczas przełączania na niższÄ… przekÅ‚adniÄ™ osiÄ…ga siÄ™ w nastÄ™pujÄ…cy sposób. Gdy tylko samochód zwolni, podwieszona w gumowych uchwytach obudowa przekÅ‚adni głównej pochyla sie do przodu, co powoduje zwarcie styków włącznika tylnego mostu. Poprzez styki włącznika tylnego mostu i wyłącznik ograniczajÄ…cy pÅ‚ynie wówczas prad do przekaźnika włączajÄ…cego elektromagnes. Pod dziaÅ‚aniem elektromagnesu zawór sterujÄ…cy poprzez ukÅ‚ad zaworków niezależnie od uchylenia przepustnicy przedÅ‚uża odpowiednio okres wÅ‚Ä...
Ze względu na zadania, wśród dodatkowych zespołów i mechanizmów napędowych rozróżnia sie zwykle następujące urządzenia:
— przekładnia przyspieszająca (nadbieg), która pozwala na okresowe zmniejszanie całkowitego przełożenia układu napędowego, czyli na dodatkowe zwiększenie szybkości jazdy kosztem zmniejszenia momentu obrotowego na kołach,
— zwolnica (reduktor), która zapewnia na stałe lub pozwala na okresowe zwiększanie całkowitego przełożenia układu napęd owego, czyli na dodatkowe zwiększanie momentu obrotowego na kołach pędn...