s5 audi 2012

Przesuwne koło zębate

Do włączania napędu przednich kół samochodu służy przesuwka pozwalająca na ryglowanie swobodnego koła zębatego wzgledem przedniego walu zdawczego. Jeżeli przesuwka nie sprzęga swobodnego koła zębatego z przednim walem zdawczym, wiruje ono jałowo wokół niego, a skrzynka rozdzielcza przekazuje napęd jedynie na tylne kola pojazdu. Zwiększanie momentu obrotowego przez skrzynkę rozdzielczą zapewnia wbudowana w nią przekładnia zwalniająca. Jeżeli przesuwne kolo zębate jest zazębione z dużym kołem zębatym na wale pośrednim, małe koło zębate na wale pośrednim zmusza tylny wał zdawczy oraz s...

Więcej »

Automat sprzęgłowy HYDRAK

Automat sprzęgłowy HYDRAK składa się z części mechanicznej i hydraulicznej. Suche jednotarczowe sprzęgło cierne wyłączane jest samoczynnie przez podciśnieniowe urządzenie wyprzęgające, uruchamiane układem elektrycznym w okresie ujmowania w rękę dźwigni zmiany biegów. Sprzęgło hydrokinetyczne zapewnia płynne ruszanie samochodu z miejsca oraz pozwala na zatrzymanie się pojazdu bez wyłączania biegu. Wyklucza to możliwosć przypadkowego zgaśnięcia silnika. Zużycie okładzin ciernych sprzęgła jest minimalne, ponieważ pracuje ono z bardzo małym poślizgiem i tylko w okresie zmiany przekładn...

Więcej »

Budowa i działanie przekładni planetarnych

Skrzynki biegów współczesnych samochodów ciężarowych i autobusów mają przeważnie synchronizowane biegi najczęściej używane do jazdy w przód. Np. w skrzynce biegów samochodu ZUBR zastosowano synchronizatory blokujące do przełączania biegów II, III, IV oraz V. Częściowo synchronizowane skrzynki biegów szeroko rozpowszechniły się zwłaszcza w amerykańskich samochodach ciężarowych, przy czym z zasady synchronizowane są wszystkie biegi do jazdy w przód z wyjątkiem biegu pierwszego. Obok synchronizatorów zapadkowych oraz synchronizatorów blokujących, w skrzynkach biegów samochodów cieżarow...

Więcej »

Ujecie zródel szczelinowych

System PRESTO-MATIC, stosowany w samochodach ciężarowych, wyróżnia sie wykorzystaniem do sterowania siłownika zmian nadciśnienia wytwarzanego przez pompę wody układu chłodzenia silnika. Podczas jałowego biegu silnika na przeponę komory wodnej działa niewielkie nadciśnienie wody tłoczonej przez pompę układu chłodzenia, wskutek czego przepona nieco wygina się i za pośrednictwem jarzma rozwiera styki wyłącznika rozruchowego. Powoduje to przerwanie dopływu prądu do uzwojenia zaworu elektromagnetycznego, dzięki czemu sprężone powietrze ze zbiornika przez zawór redukcyjny i otwarty zawór wlotowy ...

Więcej »
http://www.topteam.com.pl 751#wypowiedzenie umowy oc pdf , #lpg skrót , #type r honda accord , #rejestracja etm , #auchan radom gazetka , #lra rejestracja , #cena paliwa on , #lotos stacja , #honda civic vi type s , #bmw lublin ,