audi s8 d5

Centralny układ hydrauliczny

Centralny układ hydrauliczny składa się ze zbiornika oleju, pompy oleju, głównego akumulatora oraz zaworu rozdzielczego. Podczas zmiany biegów zawór rozdzielczy najpierw doprowadza olej pod ciśnieniem do siłownika wyprzęgnika, powodując wyłączenie sprzęgła, a następnie dopiero do układu powodującego przełączenie przekładni w skrzynce biegów. Specjalny regulator, napędzany przez wal korbowy, powoduje samoczynne wyłączenie sprzęgła w razie zwolnienia biegu silnika poniżej ustawionej odpowiednio szybkobieżności granicznej. Szybkość wyłączania sprzęgła jest regulowana dzięki sprzężeniu pedał...

Więcej »

Proszkowe sprzęgło elektromagnetyczne systemu SMITH

Do tarczy sprzęgła przynitowane są trzy kształtowe płytki sprężynujące, których swobodne końce przyciskają sie lekko do tarczy dociskowej. Płytki te, spełniające zadania sprzęgła jednokierunkowego, nie utrudniają wolniejszego obracania się tarczy sprzęgła w stosunku do tarczy dociskowej, a wiec umożliwiają pracę sprzęgła z poślizgiem lub wyłączenie sprzęgła. Płytki sprężynujace nie pozwalają jednak na szybsze Obracanie się wału sprzęgłowego skrzynki biegów niż walu korbowego. Jeżeli bowiem samochód zaczyna napędzać silnik, płytki sprężyste zaciskają się i zmuszają tarcze docisko...

Więcej »

Urządzenie ryglujące

Oba wodziki w trzystopniowej skrzynce biegów mają po trzy wgłębienia, z których środkowe służą do ustalania położenia neutralnego, a skrajne do utrzymywania wałków po włączeniu odpowiedniego biegu. W skrzynce czterostopniowej wodziki służące do włączania biegów trzeciego i czwartego oraz pierwszego i drugiego mają po trzy wgłębienia (środkowe do ustalania położenia neutralnego, a skrajne do utrzymywania włączonego biegu). Natomiast wałek tylnego biegu ma tylko dwa wgłębienia, z których jedno służy do ustalania położenia neutralnego, a drugie do utrzymywania włączonego biegu tylnego. Natomi...

Więcej »

Arytmia przedsionkowa: stan wiedzy

Podkreślić należy, że zarówno amerykańskie, jak i europejskie samochody sportowe lub wyczynowe wyposaża sie niemal zawsze w skrzynki biegów z przekładniami zębatymi o osiach stałych. Tego rodzaju zespoły są bowiem stosunkowo najlżejsze, przekazują napęd z największą sprawnością i zapewniają stałe połączenie silnika z kolami pędnymi. Włączanie przekładni w skrzynkach biegów z kolami zębatymi o stałych osiach obrotu odbywa sie przez: przesuwanie, czyli łączenie dwóch kół zębatych przez zazębianie ich zębów roboczych, — sprzęganie, czyli łączenie z walem obrotowo osadzonego na nim ko...

Więcej »
http://www.beton-architektoniczny.biz.pl 751#lpg skrót , #type r honda accord , #rejestracja etm , #auchan radom gazetka , #lra rejestracja , #cena paliwa on , #lotos stacja , #honda civic vi type s , #bmw lublin , #otomoto sieradz ,