TOP 5 GT - komfort i sportowe osiągi

System PRESTO-MATIC

System PRESTO-MATIC, stosowany w samochodach ciężarowych, wyróżnia sie wykorzystaniem do sterowania siłownika zmian nadciśnienia wytwarzanego przez pompę wody układu chłodzenia silnika. Podczas jałowego biegu silnika na przeponę komory wodnej działa niewielkie nadciśnienie wody tłoczonej przez pompę układu chłodzenia, wskutek czego przepona nieco wygina się i za pośrednictwem jarzma rozwiera styki wyłącznika rozruchowego. Powoduje to przerwanie dopływu prądu do uzwojenia zaworu elektromagnetycznego, dzięki czemu sprężone powietrze ze zbiornika przez zawór redukcyjny i otwarty zawór wlotowy dopł...

Więcej »

Automatyczne skrzynki biegów

Sprzęgło jednokierunkowe, wbudowane przed sprzęgłem ciernym, osadzone jest na stożkowej końcówce wału korbowego. Pierścień sprzęgła jednokierunkowego służy jednocześnie jako małe kolo łańcuchowe podwójnego łańcucha rolkowego. Blokowanie sprzęgła umożliwia przesuwka w postaci tulei zaopatrzonej w kły, przemieszczana przez pionową dźwignie. Początkowo liczne sprzęgła jednokierunkowe miały w poszczególnych wnękach piast układy z trzech (np. DKW) lub czterech (np. STUDEBAKER) rolek o stopniowo zróżnicowanych średnicach. Z uwagi na niedostateczną sztywność pierścienia wykonan...

Więcej »

Dodatkowe mechanizmy napędowe

Wspólna ich cecha jest zastosowanie tylu prostych przekładni planetarnych, ile biegów w przód ma skrzynka biegów. Jeden z układów planetarnych zapewnia bieg tylny, a bieg bezpośredni uzyskuje się przez zablokowanie wszystkich pozostałych układów planetarnych. Planetarne Skrzynki biegów WILSON wyposaża się przeważnie w półautomatyczne preselekcyjne mechanizmy sterujące, rzadziej w automatyczne układy sterujące. Sterowanie preselekcyjne systemu WILSON. Wzdłuż skrzynki biegów jest osadzony wałek sterujący zaopatrzony w płaskie, jednostronne ścięcia (po jednym dla każdego biegu) rozmieszczone po...

Więcej »

Zbieżność kół przednich

Rozdzielcze sprzeglo cierne pracuje według zasady zwykłego zespołu jednotarczowego, z tym jednak, że dzięki zastosowaniu dwóch niezależnych tarcz sprzęgła i sprężyny centralnej dwustronnego działania napęd może być przenoszony albo wprost na wał wejściowy skrzynki biegów, albo na wbudowane w nią sprzęgło hydrokinetyczne. Podczas zbliżania tarczy dociskowej do koła zamachowego zaciśnięta zostaje tarcza bezpośredniego przeniesienia. Kiedy tarcza dociskowa zajmuje położenie środkowe, sprzęgło rozdzielcze w ogóle nie przenosi napędu. Natomiast wskutek oddalania tarczy dociskowej od koła zamac...

Więcej »
TOP 5 GT - komfort i sportowe osiągi 751#type r honda accord , #rejestracja etm , #auchan radom gazetka , #lra rejestracja , #cena paliwa on , #lotos stacja , #honda civic vi type s , #bmw lublin , #otomoto sieradz , #mercedes kraków otomoto ,