Honda HR-V w finałowej piątce AUTOBEST 2016

Skrzynki rozdzielcze

Pojazdy terenowe wyposaża się często w zwolnice zespolone z główna skrzynka biegów, przy czym dodatkowe przełożenia zapewniają albo zwykłe przekładnie stopniowe, albo przekładnie planetarne. Zespolone skrzynki biegów wyposaża sie często nadciśnieniowe siłowniki do przełączania zwolnic. Ogólnie biorąc sterowanie zespolonych skrzynek biegów, nawet w razie pełnej ich synchronizacji, jest dość uciążliwe i wymaga zarówno dużej wprawy jak i wysiłku fizycznego. Aby usunąć tę niedogodność często stosuje się urządzenia preselekcyjne, dzięki którym zadanie kierowcy ogranicza się tylko do wybrania odpo...

Więcej »

Układy napędowe z planetarnymi skrzynkami biegów

Układy napędowe z planetarnymi skrzynkami biegów często wyposaża się w sprzęgła hydrokinetyczne, aby zapewnić płynne ruszanie pojazdu z miejsca oraz zmniejszyć zużycie części zespołów napędowych. Obecnie przekładnie planetarne najczęściej stosuje się jako człony półautomatycznych i automatycznych skrzynek biegów. W zespolach takich spotyka się najrozmaitsze układy kinetyczne, co najczęściej wynika z dążenia do obejścia ograniczeń patentowych. Włączenie przekładni przyspieszającej zapewnia znacznie szybszy ruch samochodu niż podczas korzystania z biegu bezpośredniego, odnosząc do określonej p...

Więcej »

Mechanizmy przełączania biegów

Sterowanie stopniowej skrzynki biegów, tj. włączanie i wylączanie poszczególnych biegów, polega najczęściej na zazębianiu lub wyzębianiu par kół zębatych za pomocą ręcznej dźwigni, tzw. dźwigni zmiany biegów. Ogólnie rozróżnia się sterowanie bezpośrednie oraz odległościowe. Do sterowania bezpośredniego służy dźwignia zmiany biegów, wbudowana w pokrywie skrzynki biegów (țj. z reguły wystająca z podłogi nadwozia) i przesuwająca wprost elementy mechanizmu przełączania przekładni. Natomiast w razie sterowania odległościowego dźwignia zmiany biegów znajduje się w mniejszej lub więks...

Więcej »

Zidowudyna w bezobjawowym zakażeniu ludzkim wirusem niedoboru odporności - kontrolowana próba u osób z mniejszą niż 500 komórkami dodatnimi pod względem CD4 na milimetr sześcienny ad

Wał główny ułożyskowany na trzech podporach osadza sie najczęściej w łożyskach kulkowych lub walcowych, rzadziej w łożyskach stożkowych. Wał taki ustala się poosiowo albo w łożysku tylnym, albo w łożysku pośrednim. Ułożyskowanie kół zębatych. Swobodne koła zębate walu głównego, zazębiające się z kolami zębatymi wału pośredniego, są zwykle ułożyskowane bezpośrednio na wale głównym. Jedynie w razie bardzo dużego obciążenia przekładni swobodne kola zębate łożyskuje się w ściankach działowych obudowy skrzynki biegów. Do łożyskowania kół zębatych na wale głównym stosuje się najc...

Więcej »
Honda HR-V w finałowej piątce AUTOBEST 2016 751#type r honda accord , #rejestracja etm , #auchan radom gazetka , #lra rejestracja , #cena paliwa on , #lotos stacja , #honda civic vi type s , #bmw lublin , #otomoto sieradz , #mercedes kraków otomoto ,