PIC-667

Półautomatyczne skrzynki biegów

Stosowane obecnie półautomatyczne skrzynki biegów łączą w sobie cechy skrzynek zwykłych i całkowicie samoczynnych. Skrzynki półautomatyczne mają niektóre z zalet skrzynek automatycznych i zwykłych oraz na ogół zapewniają lepsze właściwości dynamiczne pojazdów i mniejsze zużycie paliwa niż automatyczne skrzynki biegów. Dość szerokie rozpowszechnienie się półautomatycznych skrzynek biegów przypisać można temu, że w porównaniu ze zwykłymi skrzynkami biegów zapewniają znaczne uproszczenie czynności związanych z prowadzeniem samochodu, a zarazem Są znacznie tańsze niż automat...

Więcej »

Przekładnie hydrokinetyczne

Przekładnia hydrokinetyczna zwiększa przenoszony moment obrotowy dzięki reakcyjnemu oddziaływaniu nieruchomego wirnika, tzw. kierownicy, na ciecz krążącą w kanałach międzyłopatkowych pompy i turbiny. Najprostsza przekładnia hydrokinetyczna przypomina sprzęgło hydrokinetyczne, lecz różni się od niego stosowaniem: — trzeciego nieruchomego wirnika, czyli kierownicy, oraz — łopatek kształtowych, biegnących jak gdyby po linii śrubowej o zmiennym skoku, nawiniętej dookoła pierścienia środkowego. Działanie przekładni hydrokinetycznej. Do koła zamachowego silnika przymocowany jest na ...

Więcej »

Regulacja sposobu działania zaworu sterującego

Regulacja sposobu działania zaworu sterującego polega na zwiększaniu lub zmniejszaniu napięcia wstępnego sprężyny wyrównawczej oraz sprężyny zaworu podwójnego. Do tego celu służą najczęściej podkładki regulacyjne, kompletowane w stosy o odpowiedniej grubości. Hydrauliczne urządzenie wyprzęgające w porównaniu z nadciśnieniowym lub mechanizmami ze sprężynami wspomagającymi wykazuje pod wieloma względami zdecydowaną wyższość. Urządzenie hydrauliczne jest na ogół o wiele lżejsze niż mechanizm wyprzęgający innego typu. Wzajemne ruchy silnika i nadwozia nie zakłócają działan...

Więcej »

Azbest i jego choroby

Samoczynna skrzynka rozdzielcza samochodu ciężarowego MERCEDES-BENZ model 322 lub 327 wyróżnia się zastosowaniem dwóch sprzęgieł jednokierunkowych, z których jedno samoczynnie włącza i wyłącza napęd przedni w czasie ruchu samochodu do przodu (V), a drugie — podczas jazdy w tył (R). Aby w zwykłych warunkach ruchu (w okresie prawidłowej przyczepności tylnych kół do podłoża) skrzynka rozdzielcza przekazywała napęd jedynie na tylne kola, stosuje sie w przednim moście napędowym przekładnię główną o przełożeniu 0 2% większym niż przełożenie głównej przekładni tylnego mostu na...

Więcej »
751#rejestracja etm , #auchan radom gazetka , #lra rejestracja , #cena paliwa on , #lotos stacja , #honda civic vi type s , #bmw lublin , #otomoto sieradz , #mercedes kraków otomoto , #stacje bp poznań ,