auto do 35 tys

Ustalenie położenia włączenia przesuwki

Ustalenie położenia włączenia przesuwki dzięki zaskoczeniu jej występów we wgłębienia zewnętrznej wypukłości pierścienia synchronizującego jest niezawodne, co uwalnia od konieczności stosowania dodatkowego zabezpieczenia przed wyłączaniem się, włączonej przekładni. Zabezpiecza to przed zakleszczeniem się pierścienia synchronizującego w przesuwce. [więcej w: wypowiedzenie polisy oc proama Warszawa, pinki otomoto, wypowiedzenie polisy oc proama ] Sprzęgło klinowe rygluje swobodne koło zębate względem wału dzięki przymusowemu wprowadzaniu odpowiednich elementów klinujących — z reguły kulek — do odpowiedni...

Więcej »

Zawór wlotowy

Płynne włączenie sprzęgła podczas przełączania na niższą przekładnię osiąga się w następujący sposób. Gdy tylko samochód zwolni, podwieszona w gumowych uchwytach obudowa przekładni głównej pochyla sie do przodu, co powoduje zwarcie styków włącznika tylnego mostu. Poprzez styki włącznika tylnego mostu i wyłącznik ograniczający płynie wówczas prad do przekaźnika włączającego elektromagnes. Pod działaniem elektromagnesu zawór sterujący poprzez układ zaworków niezależnie od uchylenia przepustnicy przedłuża odpowiednio okres włączania sprzęgła. Jeżeli silnik przyspieszy bieg, kierunek reakcyjnego mo...

Więcej »

Przesuwne koło zębate

Do włączania napędu przednich kół samochodu służy przesuwka pozwalająca na ryglowanie swobodnego koła zębatego wzgledem przedniego walu zdawczego. Jeżeli przesuwka nie sprzęga swobodnego koła zębatego z przednim walem zdawczym, wiruje ono jałowo wokół niego, a skrzynka rozdzielcza przekazuje napęd jedynie na tylne kola pojazdu. Zwiększanie momentu obrotowego przez skrzynkę rozdzielczą zapewnia wbudowana w nią przekładnia zwalniająca. Jeżeli przesuwne kolo zębate jest zazębione z dużym kołem zębatym na wale pośrednim, małe koło zębate na wale pośrednim zmusza tylny wał zdawczy oraz swobodne koło zębate do...

Więcej »

SPODZIECTWO

Sprawność przekładni hydrokinetycznej jest to stosunek mocy oddawanej przez turbinę do mocy pobieranej przez pompę. Poślizg przekładni hydrokinetycznej lub dokładniej poślizg turbiny względem pompy jest to stosunek chwilowej różnicy prędkości obrotowych pompy i turbiny (np — nt) do chwilowej prędkości obrotowej pompy (np), czyli s = (np — nt)/np. Podczas przekazywania napędu przekładnia hydrokinetyczna pracuje zawsze z mniejszym lub większym poślizgiem, ponieważ ze względu na hydrauliczne straty mocy prędkość obrotowa turbiny nigdy nie zrównywuje się z prędkością obrotową pompy (nawet w razie braku jakiegok...

Więcej »
http://www.sienatori.pl 751# , #tomione , #castrol dobór oleju , #samochód hybrydowy co to , #jeep wj grand cherokee , #wypowiedzenie umowy oc pdf , #lpg skrót , #type r honda accord , #rejestracja etm , #auchan radom gazetka ,