PIC-714

Straty w przekładni hydrokinetycznej.

Chwilowa sprawność przekładni zależy od chwilowych strat energii podczas krążenia cieczy w pracującej przekładni, które poglądowo można podzielić na straty przepływu oraz straty uderzeń. Straty takiej sytuacji ciecz napływa na łopatki kierownicy i wypływa spomiędzy nich w tym samym kierunku (równolegle), a więc nie odchyla się kierunek strumienia. W takiej sytuacji brak już reakcyjnego oddziaływania kierownicy, czyli moment oddawany przez pompę jest równy momentowi odbieranemu na turbinie (punkt sprzęgnięcia). [przypisy: delorean allegro, wypowiedzenie polisy oc proama poznań, wypowiedzenie polisy oc pr...

Więcej »

Liczba i położenie dysz rozpylających wodę

Liczbę i położenie dysz rozpylających wodę dostosowuje się do kształtu i wielkości nadwozia oraz liczby, wymiarów i ustawienia szczotek. Zwykle ciśnienie natryskiwania zawiera się w zakresie 1,5. . .4 kG/cm2, a zużycie wody w granicach 0,3. . .0,8 na pojazd. Jeżeli stosuje się szampony, wówczas szampon jest natryskiwany przed szczotkami. Niekiedy dodatkowo instaluje sie specjalne nadmuchy z nagrzewaniem powietrza, zapewniając szybkie osuszanie nadwozi. Obok typowych często spotyka się specjalne urządzenia szczotkowe do mycia nadwozi. Przykładowo urządzenie ESSEX jest zawieszone stropu hali. Na okres...

Więcej »

Mechanizmy przełączania biegów

Sterowanie stopniowej skrzynki biegów, tj. włączanie i wylączanie poszczególnych biegów, polega najczęściej na zazębianiu lub wyzębianiu par kół zębatych za pomocą ręcznej dźwigni, tzw. dźwigni zmiany biegów. Ogólnie rozróżnia się sterowanie bezpośrednie oraz odległościowe. Do sterowania bezpośredniego służy dźwignia zmiany biegów, wbudowana w pokrywie skrzynki biegów (țj. z reguły wystająca z podłogi nadwozia) i przesuwająca wprost elementy mechanizmu przełączania przekładni. Natomiast w razie sterowania odległościowego dźwignia zmiany biegów znajduje się w mniejszej lub wię...

Więcej »

Elementy i parametry fal morskich

Skrzynki biegów współczesnych samochodów ciężarowych i autobusów mają przeważnie synchronizowane biegi najczęściej używane do jazdy w przód. Np. w skrzynce biegów samochodu ZUBR zastosowano synchronizatory blokujące do przełączania biegów II, III, IV oraz V. Częściowo synchronizowane skrzynki biegów szeroko rozpowszechniły się zwłaszcza w amerykańskich samochodach ciężarowych, przy czym z zasady synchronizowane są wszystkie biegi do jazdy w przód z wyjątkiem biegu pierwszego. Obok synchronizatorów zapadkowych oraz synchronizatorów blokujących, w skrzynkach biegów samochodów cieżarowych spotyka s...

Więcej »
751#auchan radom gazetka , #lra rejestracja , #cena paliwa on , #lotos stacja , #honda civic vi type s , #bmw lublin , #otomoto sieradz , #mercedes kraków otomoto , #stacje bp poznań , #x3 bmw 2006 ,