PIC-719

Układ napędowy

Układ napędowy jest z reguły samohamowny (ślimakowa przekładnia zwalniająca lub śruby i nakrętki). Dwukierunkowy wyłącznik graniczny silnika automatycznie wyłącza napęd w najwyższym i najniższym położeniu pomostu. Mechaniczne podnośniki stałe cechuje zwykle: udźwig w zakresie 3. . . 10 ton, czas podnoszenia 80. . .120 sekund, wysokość podnoszenia 1400. . . 1600 mm. Ruchomy podnośnik hydrauliczny działa według zasady ręcznej prasy hydraulicznej. Dźwignia ręczna służy do napędu pompy, która zasysa olej ze zbiornika mieszczącego sie w korpusie podnośnika i przetłacza pod tłok podnośnika. Wskutek ot...

Więcej »

Napędy dodatkowe

Napędy dodatkowe służą różnym celom. W samochodach wywrotkach napędzają pompy podnośników, w pożarniczych — pompy wody, w wiertniczych — świdry ziemne, a w innych bębny wciągarek lub też rozmaite inne urządzenia. Napęd dodatkowy wbudowany jest zwykle obok skrzynki biegów, na jej górnej pokrywie lub w oddzielnej obudowie, przykręcanej do bocznej ściany obudowy skrzynki biegów. Zasadniczymi elementami składowymi dodatkowych mechanizmów napędowych są, podobnie jak i w skrzynkach biegów, koła zębate, łożyska toczne i wałki Kierowca wybiera i ustawia zakres pracy skrzynki przekładniowej za pomocą dźwigni ste...

Więcej »

Progresywne wzrastanie oporów tarcia

Przesuwka zazębia się z piasta synchronizatora, a wiec zawsze obraca się wraz z wałem. Włączanie wybranej przekładni polega na ryglowaniu odpowiedniego kola zębatego względem wału. W tym celu przemieszcza się przesuwkę z położenia środkowego w prawo lub w lewo, aż do oparcia o zęby wieńca zębatego ryglowanego koła zębatego. Wskutek tego sprężysty pierścień synchronizujący zostaje ściśnięty przez wewnętrzne występy przesuwki. Jeżeli koło zębate i wał trwają w bezruchu, w końcowej fazie swego ruchu przesuwka zazębia się z wieńcem zębatym ryglowanego koła, a pierścień synchronizujący nieco sie rozpr...

Więcej »

Porównanie Enalaprilu z hydratazyną - diazotanem izosorbidu w leczeniu przewlekłej zastoinowej niewydolności serca ad 5

Sterowanie stopniowej skrzynki biegów, tj. włączanie i wylączanie poszczególnych biegów, polega najczęściej na zazębianiu lub wyzębianiu par kół zębatych za pomocą ręcznej dźwigni, tzw. dźwigni zmiany biegów. Ogólnie rozróżnia się sterowanie bezpośrednie oraz odległościowe. Do sterowania bezpośredniego służy dźwignia zmiany biegów, wbudowana w pokrywie skrzynki biegów (țj. z reguły wystająca z podłogi nadwozia) i przesuwająca wprost elementy mechanizmu przełączania przekładni. Natomiast w razie sterowania odległościowego dźwignia zmiany biegów znajduje się w mniejszej lub większej odleg...

Więcej »
751#auchan radom gazetka , #lra rejestracja , #cena paliwa on , #lotos stacja , #honda civic vi type s , #bmw lublin , #otomoto sieradz , #mercedes kraków otomoto , #stacje bp poznań , #x3 bmw 2006 ,