PIC-720

Skrzynki rozdzielcze

Pojazdy terenowe wyposaża się często w zwolnice zespolone z główna skrzynka biegów, przy czym dodatkowe przełożenia zapewniają albo zwykłe przekładnie stopniowe, albo przekładnie planetarne. Zespolone skrzynki biegów wyposaża sie często nadciśnieniowe siłowniki do przełączania zwolnic. Ogólnie biorąc sterowanie zespolonych skrzynek biegów, nawet w razie pełnej ich synchronizacji, jest dość uciążliwe i wymaga zarówno dużej wprawy jak i wysiłku fizycznego. Aby usunąć tę niedogodność często stosuje się urządzenia preselekcyjne, dzięki którym zadanie kierowcy ogranic...

Więcej »

Sprawność przekładni hydrokinetycznej

Sprawność przekładni hydrokinetycznej jest to stosunek mocy oddawanej przez turbinę do mocy pobieranej przez pompę. Poślizg przekładni hydrokinetycznej lub dokładniej poślizg turbiny względem pompy jest to stosunek chwilowej różnicy prędkości obrotowych pompy i turbiny (np — nt) do chwilowej prędkości obrotowej pompy (np), czyli s = (np — nt)/np. Podczas przekazywania napędu przekładnia hydrokinetyczna pracuje zawsze z mniejszym lub większym poślizgiem, ponieważ ze względu na hydrauliczne straty mocy prędkość obrotowa turbiny nigdy nie zrównywuje się z prędkością obroto...

Więcej »

Dwupedałowe prowadzenie samochodu

Dążenia konstruktorów do uproszczenia prowadzenia samochodów idą w kierunku ograniczenia czynności związanych ze sterowaniem mechanizmów obsługiwanych podczas jazdy. Jeżeli samochód jest wyposażony w zwykły układ napędowy, kierowca posługuje sie trzema pedałami — przyspieszenia, hamulca i sprzęgła. Poważnym uproszczeniem czynności kierowcy jest przejście na „dwupedałowe” prowadzenie samochodu, czyli wyeliminowanie pedału sprzęgła i zastosowanie urządzenia samoczynnie włączającego i wyłączającego sprzęgło. Zastosowanie sprzęgła odśrodkowego pozwala na wyelimi...

Więcej »

Lenalidomid, Bortezomib i Deksametazon z przeszczepem szpiczaka

Trzy kliny założone we wręby wykonane na zewnętrznej ściance piasty synchronizatora wiążą jego przesuwkę z pierścieniami stożkowymi. Kliny te wchodzą w wycięcia na powierzchniach czołowych pierścieni stożkowych z luzami nieco większymi niż połowa podziałki zębów. Pierścienie piasty koła zębatego u sprzęgłowego. Dzięki oporom tarcia pierścień zabezpieczajacy przekręca się wtedy wraz ze stożkową powierzchnią piasty koła zębatego w ślad za wałem sprzęgłowym aż do zaniku obwodowych luzów między klinami i ściankami ich wycięć. Zewnetrzne końce zebów sprzęgła...

Więcej »
751#auchan radom gazetka , #lra rejestracja , #cena paliwa on , #lotos stacja , #honda civic vi type s , #bmw lublin , #otomoto sieradz , #mercedes kraków otomoto , #stacje bp poznań , #x3 bmw 2006 ,