Łożysko osłaniają tarcze lub blaszane pierścienie ochronne, które zapobiegają wydostawaniu się smaru. Niekiedy przednie łożysko walu sprzęgłowego wymaga okresowego smarowania, np. przez smarowniczkę wkręconą w wieniec koła zamachowego.
Tylny koniec walka sprzęgłowego ustala zwykle kulkowe łożysko jednorzędowe. Zależnie od sposobu osadzenia w obudowie stosuje się łożyska kulkowe zwykle, łożyska z rowkiem na pierścieniu zewnętrznym lub łożyska z kołnierzem na pierścieniu zewnętrznym.
Pierścień zewnętrzny łożyska kulkowego unieruchami...
Wał główny ułożyskowany na trzech podporach osadza sie najczęściej w łożyskach kulkowych lub walcowych, rzadziej w łożyskach stożkowych. Wał taki ustala się poosiowo albo w łożysku tylnym, albo w łożysku pośrednim.
Ułożyskowanie kół zębatych. Swobodne koła zębate walu głównego, zazębiające się z kolami zębatymi wału pośredniego, są zwykle ułożyskowane bezpośrednio na wale głównym. Jedynie w razie bardzo dużego obciążenia przekładni swobodne kola zębate łożyskuje się w ściankach działowych obudowy skrzynki biegów. Do ło...
Podnośnik ruchomy nie ma stałego miejsca pracy i przeznaczony jest do częściowego podnoszenia samochodu (przodu, tyłu lub boku pojazdu) . Zależnie od swych wymiarów podnośnik ruchomy może być zbudowany jako przenośny (ręczny) lub przewozny (zaopatrzony w kółka). Podnośnik ruchomy ma z reguły napęd ręczny, przy czym obciążenie przejmuje olej lub element mechaniczny (śruba, zębatka). Podnośniki ruchome dzieli się wiec na hydrauliczne i mechaniczne. Stały podnośnik hydrauliczny. Silnik elektryczny napędza pompę oleju tłoczącą olej ze...