cena paliwa węgry

Synchronizator

Synchronizator pozwala na sprzęganie kół lub wałów o wspólnej osi obrotu dopiero po uprzednim wyrównaniu ich prędkości kątowych. Ze względu na zasadę działania, wśród synchronizatorów stosowanych obecnie w samochodowych skrzynkach biegów rozróżniać należy trzy podstawowe od miany: synchronizator zapadkowy (prosty) złożony z dwustronnego sprzęgła ciernego, zwykłe stożkowego lub rzadziej wielotarczowego, dwustronnego sprzęgła zębatego oraz mechanizmu zatrzaskowego do utrzymywania przesuwki w pozycji środkowej (wyłączenia), — synchronizator blokujący (bezwładnościowy)...

Więcej »

Urządzenia do włączania przekładni

Podkreślić należy, że zarówno amerykańskie, jak i europejskie samochody sportowe lub wyczynowe wyposaża sie niemal zawsze w skrzynki biegów z przekładniami zębatymi o osiach stałych. Tego rodzaju zespoły są bowiem stosunkowo najlżejsze, przekazują napęd z największą sprawnością i zapewniają stałe połączenie silnika z kolami pędnymi. Włączanie przekładni w skrzynkach biegów z kolami zębatymi o stałych osiach obrotu odbywa sie przez: przesuwanie, czyli łączenie dwóch kół zębatych przez zazębianie ich zębów roboczych, — sprzęganie, czyli łączenie z walem obroto...

Więcej »

Budowa i działanie przekładni planetarnych

Skrzynki biegów współczesnych samochodów ciężarowych i autobusów mają przeważnie synchronizowane biegi najczęściej używane do jazdy w przód. Np. w skrzynce biegów samochodu ZUBR zastosowano synchronizatory blokujące do przełączania biegów II, III, IV oraz V. Częściowo synchronizowane skrzynki biegów szeroko rozpowszechniły się zwłaszcza w amerykańskich samochodach ciężarowych, przy czym z zasady synchronizowane są wszystkie biegi do jazdy w przód z wyjątkiem biegu pierwszego. Obok synchronizatorów zapadkowych oraz synchronizatorów blokujących, w skrzynkach biegów samocho...

Więcej »

Ze swiata architektury - Publiczna interwencja "Oddech" na Międzynarodowym Festiwalu Architektury / eme3

Do włączania napędu przednich kół samochodu służy przesuwka pozwalająca na ryglowanie swobodnego koła zębatego wzgledem przedniego walu zdawczego. Jeżeli przesuwka nie sprzęga swobodnego koła zębatego z przednim walem zdawczym, wiruje ono jałowo wokół niego, a skrzynka rozdzielcza przekazuje napęd jedynie na tylne kola pojazdu. Zwiększanie momentu obrotowego przez skrzynkę rozdzielczą zapewnia wbudowana w nią przekładnia zwalniająca. Jeżeli przesuwne kolo zębate jest zazębione z dużym kołem zębatym na wale pośrednim, małe koło zębate na wale pośrednim zmusza tylny wał ...

Więcej »
http://www.betondekoracyjny.info.pl 751#tomione , #castrol dobór oleju , #samochód hybrydowy co to , #jeep wj grand cherokee , #wypowiedzenie umowy oc pdf , #lpg skrót , #type r honda accord , #rejestracja etm , #auchan radom gazetka , #lra rejestracja ,