Układy napędowe z planetarnymi skrzynkami biegów często wyposaża się w sprzęgła hydrokinetyczne, aby zapewnić płynne ruszanie pojazdu z miejsca oraz zmniejszyć zużycie części zespołów napędowych. Obecnie przekładnie planetarne najczęściej stosuje się jako człony półautomatycznych i automatycznych skrzynek biegów. W zespolach takich spotyka się najrozmaitsze układy kinetyczne, co najczęściej wynika z dążenia do obejścia ograniczeń patentowych.
Włączenie przekładni przyspieszając...
Ścian bocznych nie stosowano, a brezentowy miękki dach opieral się na słupkach bocznych. Kształty nadwozia były proste, podobnie jak i samochodów osobowych. Konstrukcje nadwozi autobusowych rozwijano w kierunku estetycznego zaokrąglenia krawędzi i płaszczyzn. Szyba przednia uległa z biegiem czasu pochyleniu, podobnie jak tył autobusu, dzięki czemu uzyskano łagodne nadwozia autobusu przejścia linii dachu. Dalszym etapem nadwozi autobusów było umieszczenie silnika we wnętrzu kadłuba. Zni...
Stopień przełożenia pomiędzy walem sprzęgłowym i pośrednim skrzynki biegów wynika ze stosunku liczby zębów koła napędzającego do liczby zębów koła napędzanego:
zp (liczba zębów kola na wale pośrednim)
zs (liczba zębów koła na wale napędzającym) Jeżeli dźwignia zmiany biegów ustawiona jest w położeniu neutralnym, wówczas koła zębate osadzone przesuwnie na wielowypustach walu głównego nie są zazębione z kolami zębatymi walu pośredniego. Wskutek tego podczas pracy silnika i wł...