wysokoprężny silnik spalinowy

Przesuwne koło zębate

Do włączania napędu przednich kół samochodu służy przesuwka pozwalająca na ryglowanie swobodnego koła zębatego wzgledem przedniego walu zdawczego. Jeżeli przesuwka nie sprzęga swobodnego koła zębatego z przednim walem zdawczym, wiruje ono jałowo wokół niego, a skrzynka rozdzielcza przekazuje napęd jedynie na tylne kola pojazdu. Zwiększanie momentu obrotowego przez skrzynkę rozdzielczą zapewnia wbudowana w nią przekładnia zwalniająca. Jeżeli przesuwne kolo zębate jest zazębione z dużym kołem zębatym na wale pośrednim, ma...

Więcej »

Układy napędowe z planetarnymi skrzynkami biegów

Układy napędowe z planetarnymi skrzynkami biegów często wyposaża się w sprzęgła hydrokinetyczne, aby zapewnić płynne ruszanie pojazdu z miejsca oraz zmniejszyć zużycie części zespołów napędowych. Obecnie przekładnie planetarne najczęściej stosuje się jako człony półautomatycznych i automatycznych skrzynek biegów. W zespolach takich spotyka się najrozmaitsze układy kinetyczne, co najczęściej wynika z dążenia do obejścia ograniczeń patentowych. Włączenie przekładni przyspieszającej zapewnia znacznie szybszy ruch sa...

Więcej »

Przekładnie przyspieszające

Ze względu na zadania, wśród dodatkowych zespołów i mechanizmów napędowych rozróżnia sie zwykle następujące urządzenia: — przekładnia przyspieszająca (nadbieg), która pozwala na okresowe zmniejszanie całkowitego przełożenia układu napędowego, czyli na dodatkowe zwiększenie szybkości jazdy kosztem zmniejszenia momentu obrotowego na kołach, — zwolnica (reduktor), która zapewnia na stałe lub pozwala na okresowe zwiększanie całkowitego przełożenia układu napęd owego, czyli na dodatkowe zwiększanie momentu obrotowego ...

Więcej »

Polyhydramnios, przemijający przedobjawowy zespół Barttera i mutacje MAGED2 ad 6

Samoczynna skrzynka rozdzielcza samochodu ciężarowego MERCEDES-BENZ model 322 lub 327 wyróżnia się zastosowaniem dwóch sprzęgieł jednokierunkowych, z których jedno samoczynnie włącza i wyłącza napęd przedni w czasie ruchu samochodu do przodu (V), a drugie — podczas jazdy w tył (R). Aby w zwykłych warunkach ruchu (w okresie prawidłowej przyczepności tylnych kół do podłoża) skrzynka rozdzielcza przekazywała napęd jedynie na tylne kola, stosuje sie w przednim moście napędowym przekładnię główną o przełożeniu 0 2% więk...

Więcej »
http://www.abc-budownictwa.com.pl 751#tomione , #castrol dobór oleju , #samochód hybrydowy co to , #jeep wj grand cherokee , #wypowiedzenie umowy oc pdf , #lpg skrót , #type r honda accord , #rejestracja etm , #auchan radom gazetka , #lra rejestracja ,