wypożyczalnia i wynajem samochodów Warszawa
wypożyczalnia i wynajem samochodów Warszawa

Nadciśnieniowe urządzenie wyprzęgające

Posted in Bez kategorii  by admin
Czerwiec 27th, 2018

Niekiedy spotyka się mechanizmy wyprzęgające z powietrznymi nadciśnieniowymi urządzeniami wspomagającymi. Jeżeli sprzęglo jest włączone i przenosi napęd, na tłok działa polaczenie pomiędzy wnętrzem cylindra a otoczeniem, przez kanały w tłoku i w zaworze wylotowym. Podczas wylaczania sprzegla, pod naciskiem pedał przekręca się i p.przez sztywne cięgło przesuwa się poosiowo zawór wylutowy.
Najpierw, skoro tylko czoło zaworu wylotowego zetknie się z płytkowym zaworem wlotowym, przerwane zostaje polączenie pomiędzy cylindrem i atmosferą. Następnie, kiedy zawór wlotowy oderwie się od wewnętrznej Ścianki denka tłoka, do wnętrza cylindra zaczyna napływać sprężone powietrze. Od tej chwili, wskutek naporu sprężonego powietrza na denko tłoka, urządzenie wspomagające poprzez trzon tłoka i dźwignie wywiera znaczny nacisk na tuleje lub pierścień wyciskowy sprzęgła, zmuszając je do rozłączenia się. Każdemu położeniu pedału odpowiada ściśle określone położenie tłoka urządzenia wspomagającego w cylindrze. Jeżeli bowiem pedał zatrzyma się, jednocześnie zatrzymuje sie i zawór wylotowy, w następstwie czego ustępujący pod naparem sprężonego powietrza tłok prawie natychmiast zderza sie z zaworem wlotowym, odpychanym przez sprężynę, co powoduje przerwanie dopływu sprężonego powietrza do wnętrza cylindra.
Sprzęgło włącza się w okresie zwalniania pedału. Wówczas bowiem sprężyna pedału odciąga zawór wylotowy, dzięki czemu zawór wlotowy może zbliżyć sie i spocząć na swej przylgni na denku tloka. Po oderwaniu się czola zaworu wylotowego od zaworu wlotowego otwiera się znów połączenie z atmosferą i sprężone powietrze zaczyna odpływać do otoczenia. W miarę opróżniania sie cylindra tłok wskutek oddziaływania sprężyn dociskowych sprzęgła cofa się nie utrudniając zaciskania tarczy sprzęgła. [więcej w: maszyny pakujące Warszawa, hurtownia tapicerska, maszyny pakujące ]
Kierowca może w razie braku lub niedostatecznego dopływu sprężonego powietrza do urządzenia wspomagającego włączyć sprzęgło przez wywarcie silnego nacisku na pedał. Wówczas bowiem przesuwający się zawór wylotowy, poprzez zawór ssący i trzon tłoka, wywiera poosiowy nacisk na ramię dźwigni walka wyprzęgnika, co powoduje wyłączenie sprzegła — kosztem dość dużego wysiłku fizycznego.
Nadciśnieniowe urządzenie wyprzęgające. Samochód z powietrznymi hamulcami nadciśnieniowymi, zaopatrzony w zbiorniki sprężonego powietrza, niekiedy wyposaża się w nadciśnieniowe urządzenie wyprzęgające, bez mechanicznego połączenia między pedałem sprzęgła a sprzęgłem. Urządzenie takie składa sie ze specjalnego zaworu sterującego, urządzenia uruchamiającego (tzw. siłownika) oraz odpowiedniego układu przewodów.
Zawór sterujący wbudowany jest w kabinie kierowcy pod pedałem sprzęgła. Siłownik połączony mechanicznym ukladem dźwigni i cięgieł z wyprzęgnikiem osadza sie albo na obudowie sprzęgła, albo na obudowie skrzynki biegów (co komplikuje układ przeniesienia).

Tagi: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: hurtownia tapicerska maszyny pakujące prasa do makulatury