wypożyczalnia i wynajem samochodów Warszawa
wypożyczalnia i wynajem samochodów Warszawa

Proszkowe sprzęgło elektromagnetyczne systemu SMITH

Posted in Bez kategorii  by admin
Czerwiec 26th, 2018

Do tarczy sprzęgła przynitowane są trzy kształtowe płytki sprężynujące, których swobodne końce przyciskają sie lekko do tarczy dociskowej. Płytki te, spełniające zadania sprzęgła jednokierunkowego, nie utrudniają wolniejszego obracania się tarczy sprzęgła w stosunku do tarczy dociskowej, a wiec umożliwiają pracę sprzęgła z poślizgiem lub wyłączenie sprzęgła. Płytki sprężynujace nie pozwalają jednak na szybsze Obracanie się wału sprzęgłowego skrzynki biegów niż walu korbowego. Jeżeli bowiem samochód zaczyna napędzać silnik, płytki sprężyste zaciskają się i zmuszają tarcze dociskową, a wraz z nią i wał korbowy do obracania się razem z tarczą sprzęgła. Zastosowanie płytek sprężystych umożliwia więc rozruch silnika przez holowanie samochodu oraz hamowanie silnikiem podczas zjeżdżania z pochyłości. W nowych wersjach sprzęgieł systemu FERLEC zamiast płytek sprężystych zastosowano dodatkowy układ zasilania elektromagnesu z akumulatora, pozwalający na przymusowe okresowe włączanie sprzęgła za pomocą wyłącznika ręcznego.
Proszkowe sprzęgło elektromagnetyczne systemu SMITH może mieć nieruchomy elektromagnes, co upraszcza jego budowę z uwagi na brak szczotek i pierścieni stykowych, lub też elektromagnes wirujący, mieszczący się zwykle w pierścieniowym kanale, utworzonym przez odpowiednio ukształtowane człony koła zamachowego. Tarcza sprzęgła o masywnym wieńcu, osadzona jest na końcu wału wejściowego skrzynki biegów. Prąd do uzwojenia elektromagnesu doprowadzają szczotki i pierścienie stykowe. Wykonanie członów kola zamachowego i wieńca tarczy sprzęgła zapewnia zamykanie sie prawie wszystkich linii pola magnetycznego przez wieniec tarczy sprzęgła. Zewnętrzna ścianka wieńca tarczy sprzegla zaopatrzona jest w pierścieniowe rowki. [przypisy: maszyny pakujące Warszawa, hurtownia tapicerska, maszyny pakujące ]
Stopień zestalenia pasty ferrytycznej zależy od natężenia pola magnetycznego. Jeżeli jedna z powierzchni stykających sie z pastą ferrytyczną przesuwa się względem drugiej, to wskutek stężenia piasty istnieje między nimi sprzężenie mechaniczne, zapewniające przenoszenie napędu z poślizgiem lub nawet bez poślizgu po odpowiednim wzmocnieniu pola magnetycznego.
Wyłączanie sprzęgła polega na zmniejszaniu natężenia prądu przepływającego przez uzwojenie elektromagnesu. W miarę słabnięcia pola magnetycznego sprzęgło takie pracuje z coraz większym poślizgiem, a po przerwaniu prądu przestaje w ogóle przenosić napęd.
Jeżeli kolo zamachowe i tarcza sprzęgła nie obracają Się, pasta ferrytyczna wykazuje skłonność do ściekania i skupiania się w najniżej położonych miejscach. Po uruchomieniu silnika lub podczas holowania samochodu, wskutek Oddziaływania sil odśrodkowych pasta ferrytyczna bardzo szybko się po zewnętrznej ściance wieńca tarczy sprzęgła. Jeśli przy tym ponadto prąd przepływa przez uzwojenia elektromagnesu, to cząstki żelaza są intensywnie wciągane i niemal natychmiast wypełniają szczelinę pomiędzy członami koła zamachowego a wieńcem tarczy sprzęgła.

Tagi: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: hurtownia tapicerska maszyny pakujące prasa do makulatury