wypożyczalnia i wynajem samochodów Warszawa
wypożyczalnia i wynajem samochodów Warszawa

Przekładnie przyspieszające

Posted in Bez kategorii  by admin
Listopad 13th, 2018

Ze względu na zadania, wśród dodatkowych zespołów i mechanizmów napędowych rozróżnia sie zwykle następujące urządzenia:
— przekładnia przyspieszająca (nadbieg), która pozwala na okresowe zmniejszanie całkowitego przełożenia układu napędowego, czyli na dodatkowe zwiększenie szybkości jazdy kosztem zmniejszenia momentu obrotowego na kołach,
— zwolnica (reduktor), która zapewnia na stałe lub pozwala na okresowe zwiększanie całkowitego przełożenia układu napęd owego, czyli na dodatkowe zwiększanie momentu obrotowego na kołach pędnych kosztem zmniejszenia szybkości jazdy,
— skrzynka rozdzielcza, która rozdziela napęd na mosty napędowe, często zapewniając dodatkowe stałe przełożenie zwalniające,
— sprzęgło jednokierunkowe (gwarowo „wolne koło), które przekazuje napęd tylko w określonym kierunku obrotu części i samoczynnie sie rozłącza, jeżeli element napędzany zaczyna się obracać szybciej niż element napędzający, — skrzynka zdawcza (bocznikowa lub odbioru mocy), zaopatrzona w zewnętrzne kolo pasowe lub inny element do okresowego napędzania dowolnego podczas postoju pojazdu.
Przekładnia przyspieszająca jest to najczęściej oddzielna skrzynka przekładniowa, która może przekazywać napęd albo z przełożeniem bezpośrednim, albo z przełożeniem przyspieszającym, czyli powodować szybsze obracanie się wału wyjściowego niż wału wejściowego. Niekiedy zadania przekladni przyspieszającej spełnia jeden ze stopni skrzynki biegów, po włączeniu którego wał napędowy wiruje szybciej niż wal korbowy silnika.
Po zwolnieniu pedału zmiany biegów następuje w omówiony uprzednio sposób włączenie wybranego biegu, Przypadkowe jednoczesne włączenie dwóch biegów w skrzynce typu WILSON jest niemożliwe. [podobne: kody błędów obd2 objaśnienia, salon toyoty warszawa, vb leasing poleasingowe ]
System COTAL. Planetarna skrzynka biegów jest wyposażona w elektromagnetyczne sprzęgła cierne, z których jedne służą jako hamulce, a pozostałe jako sprzęgła. Włączanie i wyłączanie wybranego biegu polega na umożliwianiu lub przerywaniu zasilania prądem elektromagnesów poszczególnych sprzęgieł ryglujących elementy głównych przekładni planetarnych. Przed przednią główną przekładnią planetarną wbudowana jest nawrotna przekładnia planetarna, przełączana ręcznie (za pomocą sprzęgła kłowego), umożliwiająca jazdę w tył (tylny bieg).

Tagi: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: kody błędów obd2 objaśnienia salon toyoty warszawa vb leasing poleasingowe