wypożyczalnia i wynajem samochodów Warszawa
wypożyczalnia i wynajem samochodów Warszawa

Konstrukcje nadwozi autobusowych

Posted in Bez kategorii  by admin
Luty 13th, 2018

Ścian bocznych nie stosowano, a brezentowy miękki dach opieral się na słupkach bocznych. Kształty nadwozia były proste, podobnie jak i samochodów osobowych. Konstrukcje nadwozi autobusowych rozwijano w kierunku estetycznego zaokrąglenia krawędzi i płaszczyzn. Szyba przednia uległa z biegiem czasu pochyleniu, podobnie jak tył autobusu, dzięki czemu uzyskano łagodne nadwozia autobusu przejścia linii dachu. Dalszym etapem nadwozi autobusów było umieszczenie silnika we wnętrzu kadłuba. Zniknęła wowczas przednia, wysunięta cześć nadwozia. Nadwozie przybrało kształt wagonowy dziś najczęściej spotykany. Niekorzystne pod względem aerodynamicznym uksztaltowanie nadwozia może już nawet w razie dość słabego wiatru powodować boczne znoszenie Samochodu. Ponadto konieczność ograniczania do minimum zużycia paliwa zmusza konstruktora do projektowania nadwozia o możliwie małym współczynniku oporu aerodynamicznego, który wzrasta proporcjonalnie do kwadratu szybkości jazdy. W poszukiwaniu kształtu o najmniejszym oporze aerodynamicznym zwrócono uwagę na kształt spadającej kropli wody. Najmniejszy opór stawiałby samochód o kształcie idealnie opływowym, to jest zbliżonym do dążyli do niego, kierując się jedną z dwóch zasad: — samochód powinien mieć we wszystkich przekrojach obrys opływowy, zniekształcony jedynie ze względu na wymagania eksploatacyjne, — kształt samochodu jest wpisany w bryłę o liniach idealnie opływowych, a odcięta jest tylko pewna cześć tej bryły. Obecnie uwzględnia się raczej drugą zasadę, z uwagi na uzyskiwanie przeważnie bardziej korzystnego układu wirów,przeszło dwukrotnie mniejsze niż samochody z poczatku XX wieku. Ze względu na kształt i związane z nim właściwości aerodynamiczne, nadwozia współczesnych samochodów podzielił można na trzy odmiany: nadwozia wagonowe, opływowe oraz pontonowe. Obecnie tylne części samochodów osobowych ukształtowane Są najczęściej dwojako — albo jako kroplowe, z dachem płynnie opadającym do tylnego zderzaka, albo jako nadwozie schodkowe, z wystającym bagażnikiem. Nadwozie kroplowe stwarza wrażenie przeciążenia tylu samochodu i dlatego estetyczniejszy jest kształt schodkowy, mający również i tę zaletę, że widoczność przez tylną szybę jest znacznie lepsza. [więcej w: wypożyczalnia aut warszawa, wypożyczalnia samochodów poznań, wypożyczalnia samochodów ]

Tagi: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: wypożyczalnia aut warszawa wypożyczalnia samochodów wypożyczalnia samochodów poznań