wypożyczalnia i wynajem samochodów Warszawa
wypożyczalnia i wynajem samochodów Warszawa

Sprężyna wyrównawcza

Posted in Bez kategorii  by admin
Sierpień 23rd, 2018

Jeżeli sprzęgło jest włączone, zwolniony pedał wskutek oddziaływania sprężyny powrotnej opiera się o zderzak nastawny, a pomiędzy rolką i stopką istnieje luz. W takiej sytuacji dolna kulka zaworu podwójnego spoczywa na Swym gnieździe i odcina dopływ sprężonego powietrza do roboczego cylindra siłownika. Ponieważ jednocześnie górna kulka zaworu podwójnego znajduje sie w pewnej odległości od swego gniazda wnętrze cylindra roboczego siłownika jest połączone z atmosferą.
Podczas wyłączania sprzęgła, pod naciskiem stopy kierowcy pedał przekręca się i za pośrednictwem rolki oraz stopki zmusza dzwon do przesuwania Się w dół. Przez coraz bardzie j uginającą się sprężynę wyrównawczą nacisk dzwonu przenosi się urządzenia wyprzęgającego na talerzyk oporowy, który również opada w dół, odkształcając przeponę i zbliżając gniazdo zaworu wylotowego do górnej kulki zaworu podwójnego. Kiedy górna kulka zaworu podwójnego zetknie się z przylgnią gniazda zaworu wylotowego, przerwane zostaje połączenie pomiędzy wnętrzem cylindra siłownika i atmosferą. Podczas dalszego wciskania pedału sprzęgła, dolna kulka zaworu podwójnego odrywa sie od przylgni gniazda zaworu wlotowego i obecnie sprężone powietrze zaczyna napływać do wnętrza cylindra siłownika, co powoduje przesuwanie się tłoka.
Po otwarciu się zaworu wlotowego sprężone powietrze przez zweżke napływa jednocześnie do przestrzeni pod przeponą, w następstwie czego prostuje się ona coraz bardziej, umożliwiając sprężynie powrotnej unoszenie w górę zaworu podwójnego. Trwa to do chwili, kiedy napór sprężonego powietrza zrównoważy nacisk napiętej sprężyny wyrównawczej. Wówczas częściowo wyprostowana przepona osadza dolną kulkę zaworu podwójnego na gnieździe zaworu wlotowego, odcinając dalszy dopływ sprężonego powietrza do siłownika. W takiej sytuacji zawory wlotowy i wylotowy są zamknięte, a tłok w cylindrze silnika zatrzymuje się w miejscu. [więcej w: wypowiedzenie polisy oc proama Warszawa, hurtownia tapicerska, wypowiedzenie polisy oc proama ]
Wskutek zmniejszania nacisku na pedał sprzęgła, sprężyna wyrównawcza częściowo się rozpręża i pod naporem spreżonego powietrza przepona znów się nieco rozpręża, odrywając gniazdo zaworu wylotowego od górnej kulki podwójnego. Wobec powstania polaczenia z atmosferą sprężone powietrze zaczyna uchodzić z przestrzeni pod przeponą i z wnętrza cylindra siłownika, a jednocześnie jego tłok cofa się pod naciskiem sprężyn powrotnych.
Ponieważ jednak wobec spadku ciśnienia pod przepona sprężyna wyrównawcza prawie natychmiast ponownie osadza gniazdo zaworu wylotowego na górnej kulce zaworu podwójnego, sprężone powietrze przestaje uchodzić do atmosfery i ustala sie nowy stan równowagi, czyli tłok w cylindrze siłownika znów zatrzymuje sie w miejscu. Zapewnia to pełne sprzężenie obrotowego ruchu pedału z posuwistym ruchem tłoka siłownika, dzięki czemu każdemu położeniu pedału odpowiada tylko jedno, ściśle określone położenie tłoka w cylindrze siłownika. Regulując nacisk na pedał można wiec uzyskał bardzo płynne włączanie i wyłączanie sprzęgła, bez jakichkolwiek szarpnięć. Aby całkowicie rozłączyć sprzęgło, pedał trzeba wcisnąć aż do oporu, tak aby dzwon zetknął się z główką ściągacza. Wówczas bowiem przepona silnie sie ugina i utrzymuje dolną kulkę zaworu podwójnego w pewnej odległości od gniazda zaworu wlotowego, niezależnie od chwilowego oddziaływania sprężyny wyrównawczej.

Tagi: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: hurtownia tapicerska land rover warszawa wypowiedzenie polisy oc proama