wypożyczalnia i wynajem samochodów Warszawa
wypożyczalnia i wynajem samochodów Warszawa

Sprzęgła automatyczne

Posted in Bez kategorii  by admin
Czerwiec 26th, 2018

Proszkowe sprzęgło elektromagnetyczne NAMI. Uzwojenie elektromagnesu umieszczone jest w kole zamachowym, w którego pierścieniowym wycięciu obraca sie element napędzany. Na oprawie przymocowanej śrubami do kola zamachowego znajduje sie pierścień stykowy uzwojenia elektromagnesu. Prąd dopływa przez szczotkę ślizgającą się po kontaktowym pierścieniu styk owym.
Element napędzany osadzony jest za pomocą wielowypustowej piasty na wale sprzęgłowym skrzynki biegów. Luzy miedzy cylindrycznym elementem napędzanym a kołem zamachowym wynoszą 0,75. . .1,00 mm.
Proszkowe sprzęgło elektromagnetyczne EATON stosowane jest w niektórych modelach samochodów FORD. Zdolność przenoszenia napędu przez sprzęgło jest największa na granicy nasycenia magnetycznego. Prąd dopływa do wirującego elektromagnesu poprzez pierścień stykowy. Od strony tarczy sprzęgła elektromagnes zasłonięty jest pierścieniem napędzającym. Podobnie skonstruowane jest mokre sprzęgło elektromagnetyczne EATON,
Sprzęgło elektromagnetyczne systemu JAEGER łączy w sobie cechy systemu SMITH oraz EATON.
Własności proszkowych sprzęgieł elektromagnetycznych. Na podkreślenie zasługuje nieograniczona wprost trwałość elementów przekazujących napęd, ponieważ elementy te w ogóle nie stykają się ze sobą i nie mechanicznemu ścieraniu. Istotną niedogodnościa jest natomiast konieczność stosowania dość szybko zużywających się szczotek i pierścieni stykowych, doprowadzających prad do elektromagnesów. Proszkowe sprzęgło elektromagnetyczne w odróżnieniu od suchego nie wymaga regulacji i może pracować z dowolnym poślizgiem be; względu na prędkość obrotową wału korbowego. Podczas poślizgu pogarsza się jednak sprawność sprzęgła, a części jego coraz silniej się rozgrzewają, ponieważ energia tracona wskutek oporów tarcia w całości ulega zamianie na ciepło. [przypisy: maszyny pakujące Warszawa, hurtownia tapicerska, maszyny pakujące ]
Samochody wyposażone w proszkowe sprzęgła elektromagnetyczne wykazują niekiedy skłonność do tzw. pełzania, czyli powolnego poruszania się, np. w okresie, kiedy sprzęgło jest w zasadzie wyłączone, a silnik pracuje na biegu jałowym. Przyczyną tego zjawiska jest zwykle zbyt duża gęstość pasty ferrytycznej (za duża zawartość proszku żelaza lub zbyt duża lepkość oleju albo magnetyzm szczątkowy materiału członów kola zamachowego lub wieńca tarczy sprzęgła, wskutek Czego pomimo przerwania dopływu prądu dn elektromagnesu nie na tepuje całkowicie rozłączanie sprzęgła.

Tagi: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: hurtownia tapicerska maszyny pakujące prasa do makulatury