wypożyczalnia i wynajem samochodów Warszawa
wypożyczalnia i wynajem samochodów Warszawa

System PRESTO-MATIC

Posted in Bez kategorii  by admin
Czerwiec 26th, 2018

System PRESTO-MATIC, stosowany w samochodach ciężarowych, wyróżnia sie wykorzystaniem do sterowania siłownika zmian nadciśnienia wytwarzanego przez pompę wody układu chłodzenia silnika. Podczas jałowego biegu silnika na przeponę komory wodnej działa niewielkie nadciśnienie wody tłoczonej przez pompę układu chłodzenia, wskutek czego przepona nieco wygina się i za pośrednictwem jarzma rozwiera styki wyłącznika rozruchowego. Powoduje to przerwanie dopływu prądu do uzwojenia zaworu elektromagnetycznego, dzięki czemu sprężone powietrze ze zbiornika przez zawór redukcyjny i otwarty zawór wlotowy dopływa do siłownika. W takiej sytuacji siłownik utrzymuje sprzęgło, w stanie wyłączenia.
Wskutek przyspieszenia biegu silnika podwyższa się nadciśnienie wody tłoczonej przez pompę układu chłodzenia, w wyniku czego przepona wygina się jeszcze bardziej i poprzez jarzmo odciąża sprężyne zaworu wylotowego, co umożliwia uchodzenie przez niego sprężonego powietrza z siłownika do Otoczenia, W rezultacie siłownik pozwala na płynne włączanie się sprzęgła i samochód rusza z miejsca. Po osiągnieciu określonej prędkości obrotowej walu korbowego zawór wlotowy zamyka się całkowicie, powietrze uchodzi całkowicie z silownika przez zawór wylotowy, a sprzęgło włącza sie ostatecznie. Podczas ruchu samochodu wskutek pracy silnika zawór wlotowy jest zamknięty, a wylotowy otwarty (sprężyna l*ie wywiera nacisku na zawór). [hasła pokrewne: maszyny pakujące Warszawa, hurtownia tapicerska, maszyny pakujące ]
Ujęcie w rękę dźwigni zmiany biegów i wychylenie jej z pozycji swobodnej powoduje zwarcie styków wyłącznika głównego, wskutek czego prąd dopływa do zaworu elektromagnetycznego, który otwierając się przepuszcza sprężone powietrze bezpośrednio do siłownika, co pociąga za sobą wyłączenie sprzęgła. Po wypuszczeniu z ręki dźwigni zmiany biegów wyłącznik główny przerywa dopływ prądu do zaworu elektromagnetycznego, który odcina zasilanie siłownika sprężonym powietrzem, wskutek czego siłownik opróżniajac sie z powietrza przez zawór wylotowy pozwala na włączenie się sprzęgła.
Sprzęgła z wyprzęgnikami hydraulicznymi. Pełną automatyzacje włączania i wyłączania zwykłego sprzęgła ciernego uzyskuje sie przez zastosowanie siłownika hydraulicznego i odpowiedniego układu sterującego.
System CITROEN DS-19 polega na zastosowaniu hydraulicznego wyprzęgnika wyłączającego i włączającego zwykłe suche sprzęgło jednotarczowe. Wyprzęgnik sprzegla zasilany jest z centralnego układu hydraulicznego, zasilającego ponadto układ hamulcowy, układ zmiany biegów, układ kierowniczy oraz elementy zawieszania samochodu.

Tagi: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: hurtownia tapicerska maszyny pakujące prasa do makulatury