wypożyczalnia i wynajem samochodów Warszawa
wypożyczalnia i wynajem samochodów Warszawa

System SAXOMAT FLR

Posted in Bez kategorii  by admin
Sierpień 21st, 2018

System SAXOMAT FLR wyróżnia się zastosowaniem zespolonego sprzęgła odśrodkowego, w którym wbudowane jest pomocnicze zwykle sprzęgło cierne, sterowane przez podciśnieniowe urządzenie wyprzęgające.
Podczas przyspieszenia biegu silnika ciężarki odśrodkowe, wykonane w postaci rolek, naciskają na tarczę dociskową, powodując zakleszczenie tarczy sprzęgła odśrodkowego.
Napędzana tarcza sprzęgła odśrodkowego jest przymocowana do obudowy zwykłego sprzęgła. Miedzy osią zwykłego sprzęgła i kołem zamachowym silnika znajduje się sprzęgło jednokierunkowe umożliwiające rozruch silnika przez holowanie samochodu oraz hamowanie silnikiem rozpędzonego pojazdu.
System STANDRIVE — podciśnieniowe urządzenie wyprzęgające sterowane elektrycznie do włączania i wyłączania sprzęgła odśrodkowego systemu NEWTON. Jak długo silnik nie pracuje lub wał korbowy obraca się z prędkoscią nie przekraczającą 600 obr/min.
Podczas przyspieszania biegu silnika pod wpływem sił odśrodkowych ruchome ciężarki oddalają się od osi obrotu, pokonując opór sprężyn dociskowych. Powoduje to coraz silniejsze zaciskanie tarczy sprzęgła przez sprężyny dociskowe i sprzęgło zaczyna przenosić napęd. Rozsuwające sie ciężarki wirujące przy około 1000 obr/min zostają jednak zatrzymane przez obrzeże wieńca koła zamachowego. [więcej w: pompy lakiernicze, żuraw warsztatowy, salon samochodów używanych poznań ]
Tym samym, bez względu na prędkość obrotową walu korbowego, do wyłączania sprzęgła wystarcza określony stały nacisk,
Wskutek zwalniania biegu silnika, nieco poniżej 1000 obr/min ciężarki wirujące w wyniku zmniejszania się sił odśrodkowych zaczynają zbliżać się do osi Obrotu. Od tej chwili rozprężające się sprężyny dociskowe coraz bardziej zwalniają tarcze sprzęgła, które przenosi napęd ze zwiększającym się poślizgiem. Zupełne rozłączenie sprzęgła następuje po spadku prędkości obrotowej wału korbowego do około 600 obr/min.
System HYDRAK — samoczynny układ sterujący, służy do wyłączania sprzęgła ciernego, współpracującego ze sprzęgłem hydrokinetycznym. Urządzenie to, stosowane w samochodach MERCADES-BENZ 220S i 219, wyróżnia się wprowadzeniem dwóch istotnych elementów dodatkowych: sprzęgła jednokierunkowego do ryglowania sprzęgła hydrokinetycznego oraz Samoczynnego wyrównywacza, regulującego szybkość włączania sprzęgła ciernego odpowiednio do warunków ruchu pojazdu. Urządzenie HYDRAK upraszcza w dużym Stopniu prowadzenie samochodu. Podczas ruchu pojazdu czynności kierowcy ograniczają się tylko do posługiwania się pedałem przyspieszenia i pedałem hamulca oraz dźwignią zmiany biegów. Pedał sprzęgła jest natomiast zbędny.

Tagi: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: pompy lakiernicze salon samochodów używanych poznań żuraw warsztatowy