wypożyczalnia i wynajem samochodów Warszawa
wypożyczalnia i wynajem samochodów Warszawa

Wał napędzany

Posted in Bez kategorii  by admin
Luty 23rd, 2018

Sprzęgło nadaje sie do zastosowania w samochodzie dopiero po wprowadzeniu zmian konstrukcyjnych, mających na celu obniżenie sprawności sprzęgła w za kresie najniższych prędkości obrotowych pompy (bieg jałowy silnika).
Poślizg sprzęgła hydrokinetycznego (s) jest to stosunek różnicy prędkości obrotowej pompy (no i prędkości obrotowej turbiny do prędkości obrotowej pompy (m) ; Sprzęgło hydrokinetyczne przekazując napęd od silnika na kola pędne samochodu pracuje zawsze z określonym poślizgiem, który w razie bezruchu turbiny wynosi 100%, a w najbardziej sprzyjających warunkach maleje do 2. . .30/
Wlaściwości sprzęgieł hydrokinetycznyeh. Zastosowanie sprzęgła hydrokinetycznego w miejsce zwykłego sprzęgła ciernego zapewnia następujące korzyści:
wal napędzany może obracać się niezależnie od wału napędzającego; wał napędzany może trwać w bezruchu pomimo wirowania wału napędzającego lub obracać się znacznie wolniej niż wał napędzany ; silnik może pracować z najbardziej korzystną prędkością biegu niezależnie od chwilowych warunków ruchu samochodu (oporów oraz szybkości jazdy), [więcej w: wynajem autobusów kraków, wynajem busów kraków, wynajem autokarów Warszawa ]
— napęd jest przekazy,vany zawsze z najbardziej korzystnym przełożeniem kinetycznym, ponieważ chwilowy poślizg sprzęgła hydrokinetycznego samoczynnie zmienia się odpowiednio do zmian warunków ruchu samochodu, — duża płynność ruszania z miejsca i rozpędzania samochodu, brak tarcia mechanicznego pomiędzy napędzającymi i napędzanymi elementami sprzęgła, co zabezpiecza dużą trwałość jego głównych części,
— skuteczne zabezpieczenie silnika przed przeciążeniami o charakterze dynamicznym, zwłaszcza w zakresie niskich prędkości biegu,
— skuteczne tłumienie drgań i wstrząsów rozprzestrzeniających się w układzie napędowym (co zwiększa trwałość części zespołów napędowych),
— zbędność regulacji lub okresowych napraw (np. wymiany okładzin w sprzęgle ciernym),
— zabezpieczenie części układu napędowego przed uszkodzeniem lub przedwczesnym zużyciem, nawet w razie nieumiejętnego przełączania biegów,
— samoczynne łączenie siinika z układem napędowym oraz odłączanie silnika od układu napędowego, tylko wskutek odpowiedniego przyspieszania lub zwalniania biegu
silnika.
Zastąpienie zwykłego sprzęgła ciernego sprzęgłem hydrokinetycznym pociąga jednak za soba rozmaite niedogodności. Najważniejsze z nich to:
dość niska sprawność przekazywania napędu, zwłaszcza w zakresie dużych obciążeń, kiedy sprzęgło hydrokinetyczne pracuje ze znacznym poślizgiem, co zwiększa zużycie paliwa,
brak możliwości całkowitego odłączenia pracującego silnika od układu napędowego ; jeżeli silnik pracuje (nawet na biegu jałowym) stojący samochód wykazuje skłonność do pełzania; podczas jazdy niezupełne rozłączanie sprzęgła utrudnia przełączanie biegów, co w razie stosowania zwykłej Skrzynki biegów zmusza do instalowania dodatkowego sprzęgła ciernego, mała sprawność sprzęgła hydrokinetycznego w okresach przekazywania napędu od kół pędnych samochodu na jego silnik, co często zmusza do stosowania odpowiedniego urządzenia do mechanicznego sprzęgania pompy z turbiną (np. sprzęgła jednokierunkowego)v aby umożliwić skuteczne hamowanie silnikiem rozpędzonego samochodu, rozruch silnika przez holowanie samochodu itp.

Tagi: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: wynajem autobusów kraków wynajem autokarów Warszawa wynajem busów kraków