wypożyczalnia i wynajem samochodów Warszawa
wypożyczalnia i wynajem samochodów Warszawa

Włączanie sprzęgła

Posted in Bez kategorii  by admin
Wrzesień 24th, 2018

Włączanie sprzęgła rozpoczyna się, kiedy kierowca wypuści z ręki dźwignię zmiany biegów. Wobec przerwania dopływa prądu do elektromagnesu, zawór sterujący odcina polączenie między rurą ssącą a komorą podciśnieniową. Powoduje to szybki zanik podciśnienia w układzie, aż do chwili, w której rozpoczyna sie zaciskanie tarczy sprzęgła. Tego rodzaju wstępne sprzęganie trwa krócej lub dłużej, odpowiednio do ustawienia zaworka redukcyjnego, regulującego napływ powietrza do komory podciśnieniowej. Przy określonym podciśnieniu zaworek redukcyjny zamyka się i odtąd powietrze napływa do układu tylko przez zaworek dławiący, a więc stosunkowo powoli. Jeżeli pedał przyspieszenia jest zwolniony, całkowite wyłączenie sprzęgła następuje dopiero po upływie około 3 sekund Od chwili zamknięcia się zaworka redukcyjnego, Zapewnia to płynne zaciskanie tarczy sprzęgła, bez szarpnięć i drgań, ponieważ jednocześnie przepona w komorze pomocniczego siłownika wygina się w przeciwną stronę i otwiera przepustnicę [więcej w: pompy lakiernicze, żuraw warsztatowy, salon samochodów używanych poznań ] w gaźniku, dzięki czemu prędkość obrotowa walu korbowego wzrasta do około 1300. . 1600 obr/min.
Kierowca może przyspieszyć całkowite włączenie się sprzęgła przez szybkie naciśniecie na pedał przyspieszenia. Wówczas bowiem wskutek zmniejszenia się podciśnienia w rurze ssącej otwiera sie zaworek redukcyjny i wzmaga się napływ powietrza do układu. Im silniejszy jest nacisk na pedał przyspieszenia, czyli im bardziej otwiera się przepustnica, tym szybciej nas tepuje zupełne zaciśniecie tarczy sprzęgła. Należy podkreślić, że w każdej chwili istnieje określony stan równowagi, co zapewnia płynne włączanie się sprzęgła.
Na wzmiankę zasługuje sposób działania sprzęgła odśrodkowego systemu FICHTEL SACHS, sterowanego układem SAXOMAT. Jak długo silnik nie pracuje lub prędkość obrotowa walu korbowego nie przekracza około 1000 obr/min, tak długo ruchome ciężarki opierają się o obrzeże tarczy dociskowej, wskutek czego tarcza sprzęgła jest całkowicie zwolniona.
Jeżeli silnik przyspiesza swój bieg, przy około 1000 obr/min ciężarki zaczynają rozsuwać sie na zewnątrz, napinając Coraz silniej sprężyny dociskowe przez zbliżanie osłony do koła zamachowego. Całkowite włączenie sprzęgła następuje przy około 1500 obr/min, nieco wcześniej nim ciężarki zostaną zatrzymane przez obrzeże kola zamachowego.
Podczas zwalniania biegu silnika omówione przebiegi powtarzają się w odwrotnej kolejności, aż do zupełnego zwolnienia tarczy sprzęgła, kiedy prędkość obrotowa walu korbowego spadnie nieco poniżej 1000 obr/min. Wyłączanie sprzęgła przez urządzenie podciśnieniowe polega na przymusowym przekręcaniu dźwigienek sprężystych, wskutek czego sprężyny odwodzące odsuwają tarczę dociskową Od kola zamachowego, choć położenia ciężarków i osłony w ogóle sie nie zmieniają. Po zaniku podciśnienia w układzie, dźwigienki sprężyste znów się przekręcają i zaciskają tarcze sprzęgła,
Rozpatrywane sprzęgło odśrodkowe jest wyposażone w sprzęgnik zapadkowy, działający identycznie jak sprzęgnik sprzęgła systemu GRAVINA. Sprzęgnik zapadkowy niezawodnie i przez nieograniczony okres czasu unieruchamia w pełni obciążony pojazd na pochyłościach dochodzących do 150 Sprzęgnik zapadkowy tego typu przenosi co najwyżej obciążenia osiągające 30% maksymalnego momentu obrotowego silnika. Zatem nawet w razie przypadkowego włączenia gie podczas ruchu samochodu, omawiany sprzęgnik nie może spowodować uszkodzenia zespołów napędowych.

Tagi: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: pompy lakiernicze salon samochodów używanych poznań żuraw warsztatowy