wypożyczalnia i wynajem samochodów Warszawa
wypożyczalnia i wynajem samochodów Warszawa

Zawór wlotowy

Posted in Bez kategorii  by admin
Sierpień 20th, 2018

Płynne włączenie sprzęgła podczas przełączania na niższą przekładnię osiąga się w następujący sposób. Gdy tylko samochód zwolni, podwieszona w gumowych uchwytach obudowa przekładni głównej pochyla sie do przodu, co powoduje zwarcie styków włącznika tylnego mostu. Poprzez styki włącznika tylnego mostu i wyłącznik ograniczający płynie wówczas prad do przekaźnika włączającego elektromagnes. Pod działaniem elektromagnesu zawór sterujący poprzez układ zaworków niezależnie od uchylenia przepustnicy przedłuża odpowiednio okres włączania sprzęgła.
Jeżeli silnik przyspieszy bieg, kierunek reakcyjnego momentu na obudowie przekładni głównej zmienia sie na przeciwny, styki włącznika tylnego mostu rozwierają się i elektromagnes przestaje działać. Wówczas zawór sterujący powoduje przyspieszenie dopływu powietrza do siłownika i włączenie sprzęgła.
System TURBOMATIC samoczynny układ sterujący, służący do wyłączania sprzęgła ciernego wspólpracującego ze sprzęgłem hydrokinetycznym. Siłownik podciśnieniowy jest sterowany przez zawór elektromagnetyczny.
Wskutek zwolnienia pedału przyspieszenia zwierają się styki wyłącznika przepustnicy i prąd płynie przez wyłącznik odśrodkowy oraz uzwojenie zaworu elektromagnetycznego. Wówczas rdzeń zaworu elektromagnetycznego zostaje wciągnięty i łączy rure ssącą z siłownikiem, który wyłącza sprzęgło. [więcej w: pompy lakiernicze, żuraw warsztatowy, salon samochodów używanych poznań ]
Zawór wlotowy jest sterowany przez cięgło przepustnicy gaźnika. W razie zwolnienia pedału przyspieszenia zawór wlotowy łączy siłownik atmosferą. Wskutek lekkiego wciśnięcia pedału przyspieszenia gtyki wyłącznika przepustnicy rozwierają się, a elektromagnetyczny zawór odcina połączenie pomiędzy rurą ssącą i siłownikiem. Wówczas do siłownika przez otwarty zawór Wlotowy i zawór elektromagnetyczny napływa powietrze oraz zmniejsza się podciśnienie w komorze zaworu powietrznego, połączonej przewodem z siłownikiem.
W rezultacie zawór powietrzny zamyka się i uniemożliwia dopływ powietrza do siłownika. Sprężyna zaworu powietrznego jest tak dobrana, że utrzymuje w siłowniku podciśnienie, równe 0,155, zapewniające częściowe włączenie sprzęgła. Podczas dalszego wciskania pedału przyspieszenia znów otwiera się zawór powietrzny, co powoduje całkowite włączenie sprzęgła. Przebieg włączenia sprzęgła jest więc kontrolowany przez nacisk wywierany na pedał przyspieszenia oraz chwilowe otwarcie zaworu powietrznego.
Wskutek rozpędzenia samochodu do około 24 km/godz rozwierają się styki wyłącznika odśrodkowego, napędzanego przez wałek szybkościomierza. W razie zmniejszenia się prędkości samochodu do około 9,5 km/godz styki zwierają się. Jeżeli styki regulatora odśrodkowego są rozwarte, zwolnienie pedału przyspieszenia nie powoduje wyłączenia sprzęgła, co umożliwia hamowanie silnikiem rozpędzonego pojazdu. Do wyłączania sprzęgła na okres zmiany biegów służy styk u nasady dźwigni zmiany biegów, bocznikujący styki regulatora odśrodkowego. Nożny wyłącznik przyciskowy pozwala na wyłączanie sprzęgła niezależnie od położenia pedału przyspieszenia.

Tagi: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: pompy lakiernicze salon samochodów używanych poznań żuraw warsztatowy