one on 1

Liczba i położenie dysz rozpylających wodę

Liczbę i położenie dysz rozpylających wodę dostosowuje się do kształtu i wielkości nadwozia oraz liczby, wymiarów i ustawienia szczotek. Zwykle ciśnienie natryskiwania zawiera się w zakresie 1,5. . .4 kG/cm2, a zużycie wody w granicach 0,3. . .0,8 na pojazd. Jeżeli stosuje się szampony, wówczas szampon jest natryskiwany przed szczotkami. Niekiedy dodatkowo instaluje sie specjalne nadmuchy z nagrzewaniem powietrza, zapewniając szybkie osuszanie nadwozi. Obok typowych często spotyka się specjalne urządzenia szczotkowe do mycia nadwozi. Przykładowo ur...

Więcej »

Dwupedałowe prowadzenie samochodu

Dążenia konstruktorów do uproszczenia prowadzenia samochodów idą w kierunku ograniczenia czynności związanych ze sterowaniem mechanizmów obsługiwanych podczas jazdy. Jeżeli samochód jest wyposażony w zwykły układ napędowy, kierowca posługuje sie trzema pedałami — przyspieszenia, hamulca i sprzęgła. Poważnym uproszczeniem czynności kierowcy jest przejście na „dwupedałowe” prowadzenie samochodu, czyli wyeliminowanie pedału sprzęgła i zastosowanie urządzenia samoczynnie włączającego i wyłączającego sprzęgło. Zastosowanie sprzęgła odśrod...

Więcej »

Centralny układ hydrauliczny

Centralny układ hydrauliczny składa się ze zbiornika oleju, pompy oleju, głównego akumulatora oraz zaworu rozdzielczego. Podczas zmiany biegów zawór rozdzielczy najpierw doprowadza olej pod ciśnieniem do siłownika wyprzęgnika, powodując wyłączenie sprzęgła, a następnie dopiero do układu powodującego przełączenie przekładni w skrzynce biegów. Specjalny regulator, napędzany przez wal korbowy, powoduje samoczynne wyłączenie sprzęgła w razie zwolnienia biegu silnika poniżej ustawionej odpowiednio szybkobieżności granicznej. Szybkość wyłączania sprz...

Więcej »

SCIEKI BYTOWO-GOSPODARCZE

Pojazdy terenowe wyposaża się często w zwolnice zespolone z główna skrzynka biegów, przy czym dodatkowe przełożenia zapewniają albo zwykłe przekładnie stopniowe, albo przekładnie planetarne. Zespolone skrzynki biegów wyposaża sie często nadciśnieniowe siłowniki do przełączania zwolnic. Ogólnie biorąc sterowanie zespolonych skrzynek biegów, nawet w razie pełnej ich synchronizacji, jest dość uciążliwe i wymaga zarówno dużej wprawy jak i wysiłku fizycznego. Aby usunąć tę niedogodność często stosuje się urządzenia preselekcyjne, dzięki którym...

Więcej »
http://www.tarczeprostokatne.info.pl 751# , #tomione , #castrol dobór oleju , #samochód hybrydowy co to , #jeep wj grand cherokee , #wypowiedzenie umowy oc pdf , #lpg skrót , #type r honda accord , #rejestracja etm , #auchan radom gazetka ,