i3s

Budowa i działanie sprzęgła hydrokinetycznego

System LUKOMAT przypomina system SAXOMAT FLR. Sprzęgło odśrodkowe zapewnia płynne ruszanie samochodu. Zwolnienie dźwigni zmiany biegów powoduje przerwanie zasilania zaworu elektromagnetycznego, który pozwala na przenikanie powietrza do siłownika przez otwarty zawór powietrzny, co wywołuje szybkie włączanie się sprzęgła. Trwa to do chwili, w której trzonek zaczyna ustępować pod naciskiem sprężyny zaworu powietrznego, pozwalając na jego zamykanie Się. Sprzęgło jednokierunkowe umożliwia uruchamianie silnika przez holowanie samochodu oraz unieruchomienie pojazdu na okres postoju przez włączenie biegu. [więcej w: ...

Więcej »

Sprzęgła automatyczne

Proszkowe sprzęgło elektromagnetyczne NAMI. Uzwojenie elektromagnesu umieszczone jest w kole zamachowym, w którego pierścieniowym wycięciu obraca sie element napędzany. Na oprawie przymocowanej śrubami do kola zamachowego znajduje sie pierścień stykowy uzwojenia elektromagnesu. Prąd dopływa przez szczotkę ślizgającą się po kontaktowym pierścieniu styk owym. Element napędzany osadzony jest za pomocą wielowypustowej piasty na wale sprzęgłowym skrzynki biegów. Luzy miedzy cylindrycznym elementem napędzanym a kołem zamachowym wynoszą 0,75. . .1,00 mm. Proszkowe sprzęgło elektromagnetyczne EATON stosowa...

Więcej »

Przesuwka synchronizatora

Trzy kliny założone we wręby wykonane na zewnętrznej ściance piasty synchronizatora wiążą jego przesuwkę z pierścieniami stożkowymi. Kliny te wchodzą w wycięcia na powierzchniach czołowych pierścieni stożkowych z luzami nieco większymi niż połowa podziałki zębów. Pierścienie piasty koła zębatego u sprzęgłowego. Dzięki oporom tarcia pierścień zabezpieczajacy przekręca się wtedy wraz ze stożkową powierzchnią piasty koła zębatego w ślad za wałem sprzęgłowym aż do zaniku obwodowych luzów między klinami i ściankami ich wycięć. Zewnetrzne końce zebów sprzęgła i pierścienia zabezpieczającego ...

Więcej »

Wynik transplantacji krwi pępowinowej od pokrewnych i niepowiązanych dawców ad 7

Niekiedy urządzenie ryglujące mechanizmu przełączania przekładni w trzystopniowej skrzynce biegów spełnia jednocześnie zadania zatrzasków ustalających położenie wodzików. Pomiędzy wałkami przesuwkowymi znajdują się wówczas dwa wydrążone kołki, rozpierane przez sprężynę. Wskutek nacisku sprężyny kołki wchodzą we wgłębienia wodzików, unieruchamiając je w odpowiednich położeniach. Podczas przesuwania jednego z wodzików kołek wychodzi z jego wgłębienia i ściskając sprężynę prawie opiera się o drugi kołek, unieruchamiając w ten sposób drugi wodzik. Po włączeniu wybranego biegu kołek pod nacisk...

Więcej »
http://www.bol-plecow.info.pl 751# , #tomione , #castrol dobór oleju , #samochód hybrydowy co to , #jeep wj grand cherokee , #wypowiedzenie umowy oc pdf , #lpg skrót , #type r honda accord , #rejestracja etm , #auchan radom gazetka ,